NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo

| Jakub Madrjas 17.06.2016 390

Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo
Fot. Przewozy Regionalne
Całkowity rebranding spółki Przewozy Regionalne planuje prezes Krzysztof Mamiński. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, spółka zmieni nazwę, logo i schemat malowania taboru.
Spółka Przewozy Regionalne została założona w 2001 roku jako PKP Przewozy Regionalne. Obecną nazwę formalnie ma od 8 grudnia 2009 roku, gdy po wydzieleniu z Grupy PKP usunięto z nazwy skrót. W rzeczywistości do usamorządowienia spółki i rozcięcia nazwy Przewozy Regionalne doszło rok wcześniej.

W ubiegłym roku spółka przeszła jednak największe zmiany od pamiętnego przekazania samorządom. We wrześniu 2015 r. do właścicieli dołączyła wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić wreszcie stare długi przewoźnika, częściowo powstałe zresztą w wyniku niewłaściwego naliczania stawek dostępu we wcześniejszych latach.

Warunkiem pomocy dla przewoźnika był rozpoczęty w ubiegłym roku proces głębokiej restrukturyzacji spółki. Kontynuuje go nowy zarząd - w połowie kwietnia na stanowisko prezesa spółki rada nadzorcza wybrała Krzysztofa Mamińskiego, byłego członka zarządu PKP SA.

Polskie Regio?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przeobrażenia w Przewozach Regionalnych mają znaleźć odbicie w identyfikacji spółki. Nowy zarząd przygotowuje całkowity rebranding, który obejmie nazwę spółki, jej logo oraz schemat malowania taboru. O planowanej zmianie poinformowana została już Agencja Rozwoju Przemysłu.

Według potwierdzonych przez spółkę informacji, rozważanych jest obecnie kilka nazw dla spółki, w tym „Polskie Regio”. – Myśleliśmy o nazwie „Regio”, ale chcemy zaznaczyć, że jesteśmy właśnie tutaj, w Polsce – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes Mamiński.

Koniec z „tygrysem”

Udało nam się również dowiedzieć, że kolorystyka taboru zostanie prawdopodobnie utrzymana w barwie pomarańczowej, co będzie współgrało ze schematem malowania wprowadzonym rok temu przez poprzedni zarząd (tzw. "tygrys") a także ograniczy koszty. Według nowej wizji tabor będzie malowany w bardziej stonowany sposób.

Zmianie ulegnie też logotyp spółki. Tu również zarząd rozważa kilka możliwości, m.in. nawiązujące do wizerunku orła. Według informacji „RK”, rebranding spółki powinien zostać zatwierdzony do końca roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS