Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Ostrołęki na Mazury pociągiem? PLK decyduje się na remont

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Ostrołęki na Mazury pociągiem? PLK decyduje się na remont
fot. Kasper Fiszerpociąg w Wielbarku w 2013 roku
Nawet po zakończeniu trwającej modernizacji linii nr 35 z Ostrołęki w kierunku Szczytna i Olsztyna czeka nas dziura w komunikacji kolejowej na granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Być może samorządy jednak  zmienią decyzję – PKP PLK zapowiedziała właśnie remont brakującego odcinka linii. 

O burzliwej historii najnowszej linii nr 35 z Ostrołęki do Szyman pisaliśmy wielokrotnie. Dość powiedzieć, że przeznaczona do likwidacji jeszcze w 2010 roku linia jest sukcesywnie remontowana przez różne podmioty –  a to Ikeę, a to Przasnyską strefę ekonomiczną. Pomimo prac zrealizowanych na potrzeby tego ostatniego podmiotu, rozkładowa prędkość pociągów na tym odcinku wynosi 0 km/h. To wystarczyło, żeby Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zrezygnował ze prób utworzenia połączeń kolejowych Szczytno – Ostrołęka.

Jednak będzie remont

Być może sytuacja się zmieni. PKP PLK zapowiedziała właśnie remont odcinka Wielbark – Chorzele (który teoretycznie został już niedawno wyremontowany na potrzeby strefy przemysłowej). Jak informuje PLK, wartość prac wyniesie 21 mln zł, które pochodzą ze środków budżetowych PLK. Prace na trasie Wielbark – Chorzele obejmą wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 kilometrach linii. Uporządkowana zostanie zieleń w bliskim sąsiedztwie linii.

– Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Remont peronów i prędkość 60 km/h

Jak podaje PLK, podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych.

Po realizacji zadania pociągi mają pokonać odcinek Wielbark – Chorzele z prędkością do 60 km/h  w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planuje się z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku. Jak dodaje PLK, docelowo planuje się dokonać modernizacji całego odcinka, w tym budowę urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli sterować nimi z LCS Szczytno i zwiększyć przepustowość odcinka Chorzele – Szymany, a tym samym i całej linii Ostrołęka – Szczytno.

Prace na trasie Chorzele – Ostrołęka już trwają, ale nie ma przewoźnika


Od lat trwają już prace na blisko 60-kilometrowym odcinku linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Gotowe są już perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka.

W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowane zostały nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad Narwią oraz 6 mniejszych mostów, 14 przepustów, 4 przejścia dla małych zwierząt. W połowie 2023 r., po 22 latach, na linii Ostrołęka – Chorzele będą mogły jeździć pociągi - podała PKP PLK. 

Jak już informowaliśmy, wcześniej inwestor zapowiadał jeszcze większe opóźnienie tego remontu. Samorząd województwa marszałkowskiego może się przez to nie wyrobić z uruchomieniem pociągów już w czerwcu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5