Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi wracają do Wielbarka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
14-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 14 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł. - wszystko po to, żeby ograniczyć ruch ciężarówek do fabryki. Na razie po linii mają kursować pociągi towarowe PKP Cargo do fabryki, Swedwood jednak wyremontował perony w Wielbarku i namawia Przewozy Regionalne do uruchomienia połączeń pasażerskich. Jutro odbędzie się pokazowy przejazd pociągiem osobowym.

Informacje o tym, że Swedwood jest zdeterminowany do przywrócenia przejezdności nieczynnej linii kolejowej nr 35 na odcinku Szczytno - Wielbark pojawiły się w lutym. Fabryce zależy na tym, aby ograniczyć transport przywożonego tu surowca i wywożonych produktów tirami. W ciągu roku do fabryki Swedwoodu w Wielbarku przyjeżdża z surowcem 10 tysięcy tirów, a 5-6 tysięcy wyjeżdża z wyprodukowanym tu towarem - informował "Kurek Mazurski". Za dwa lata liczby te mają wzrosnąć o 30%. Żeby jednak dostawy do fabryki przenieść na kolej, Swedwood musiał sam zainwestować w rewitalizację linii kolejowej.

Od 0 do 60 km/h w półtora miesiąca

Prace nad przywróceniem przejezdności linii kolejowej rozpoczęły się 18 marca, a ostateczny odbiór robót nastąpił już 5 maja. - Za wszystkie usługi zapłaciliśmy ponad 150 tysięcy złotych - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marcin Witkowski ze SwedWood. Fabryka otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 80 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK. Prace zlecone przez Swedwood prowadzone były przez wybrane w konkursie firmy z Wielbarka, Nidzicy i Kotlina. W ramach prac naprawiono most, wycięto krzewy i zarośla wzdłuż linii na odcinku 20 kilometrów, wymieniono część podkładów i podrozjezdnic. Szczegółowe instrukcje dotyczące koniecznych prac przekazały PKP Polskie Linie Kolejowe, kolejarze z olsztyńskiego zakładu spółki służyli też fachową pomocą - Na odcinku w razie potrzeby jest możliwa do osiągnięcia prędkość 80 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych - mówi Witkowski.

Na razie pociągi będą jeździć trochę wolniej. - Odcinek Szymany – Wielbark zostanie przywrócony do ruchu z dniem 1 lipca 2011. Stan infrastruktury pozwala na jazdę pociągów towarowych z prędkością 50 km/h, szynobusów 60 km/h - poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Od 1 lipca pojadą tym odcinkiem pociągi PKP Cargo. Zamówienie na trasy już jest złożone - informuje Łańcucki. Umowa na przewozy nie została jeszcze podpisała, ale jak przyznaje Swedwood, negocjacje z PKP Cargo są na finiszu. Pociągi mają wozić początkowo materiały do fabryki, głównie drewno okrągłe, i wywozić zrębkę papierniczą.

Będzie połączenie pasażerskie?

Już jutro przed południem na linii odbędzie się inauguracyjny kurs pociągu pasażerskiego z samorządowcami z Przasnysza, Nidzicy i Szczytna. Pociąg wypożyczą Przewozy Regionalne.- Jeżeli samorząd zdecyduje się dofinansować kursy szynobusów PR, to wznowiony zostanie także ruch pasażerski - informuje Łańcucki. Na przewozach bardzo zależy Swedwoodowi. - Nasza fabryka zatrudnia prawie 1100 osób. Wiele z nich dojeżdża do pracy z okolic Szczytna. Mamy nadzieję, że Przewozy Regionalne uruchomią to połączenie - mówi Witkowski. Przewozy Regionalne nie mają jednak obecnie taboru do obsługi tego połączenia na zasadach komercyjnych, a nie jest ono umieszczone w umowie o dofinansowanie przewozów z województwem warmińsko-mazurskim. Urząd Marszałkowski negocjuje właśnie umowę z PR na 2012 rok i nie chce zdradzić, czy połączenie Wielbark - Szczytno jest przewidziane do dofinansowania.

Droga (żelazna) na Ostrołękę

Jak informował "Kurek Mazurski", w przyszłości Swedwood zamierza także zabiegać o odtworzenie linii kolejowej do Ostrołęki. Tu może liczyć na pomoc władz samorządowych sąsiedniego województwa. Władze powiatu przasnyskiego rozpoczęły starania o nieodpłatne przejęcia linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki-Chorzele, który jest obecnie objęty procedurą likwidacyjną. Samorządowcy uważają, że transport kolejowy ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Przasnyskiej Strefy Gospodarczej. Co interesujące, inną linię kolejową do Ostołęki - z Tłuszcza - chce wyremontować elektrownia.
 



Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z rewitalizacji linii:

 


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociąg dojechał do Wielbarka

Infrastruktura

Pociąg dojechał do Wielbarka

jm, Rynek Kolejowy, 16 czerwca 2011 16 czerwca 2011

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

Biznes

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

jm, Rynek Kolejowy 12 listopada 2011

Kończy się sezon turystyczny Ełckiej Kolei Wąskotorowej

Warte uwagi

Kończy się sezon turystyczny Ełckiej Kolei Wąskotorowej

Gazeta Współczesna 21 listopada 2011

Tak ma wyglądać Olsztyn Główny

Infrastruktura

Tak ma wyglądać Olsztyn Główny

Retail Provider 08 grudnia 2011

Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Biznes

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Śšwiat

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 lipca 2014

Zobacz również:

Pociąg dojechał do Wielbarka

Infrastruktura

Pociąg dojechał do Wielbarka

jm, Rynek Kolejowy, 16 czerwca 2011 16 czerwca 2011

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

Biznes

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

jm, Rynek Kolejowy 12 listopada 2011

Kończy się sezon turystyczny Ełckiej Kolei Wąskotorowej

Warte uwagi

Kończy się sezon turystyczny Ełckiej Kolei Wąskotorowej

Gazeta Współczesna 21 listopada 2011

Tak ma wyglądać Olsztyn Główny

Infrastruktura

Tak ma wyglądać Olsztyn Główny

Retail Provider 08 grudnia 2011

Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Biznes

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Śšwiat

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 lipca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5