Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia Ostrołęka – Chorzele jednak zostanie otwarta latem?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia Ostrołęka – Chorzele jednak zostanie otwarta latem?
fot. Piotr Brichacek, lic. CC BY-SA 3.0Pociąg na stacji Ostrołęka
Jest nowy termin planowanego otwarcia linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Zarządca infrastruktury planuje zakończyć prace w czerwcu tego roku, a więc kilkanaście miesięcy po dacie wynikającej z pierwotnego harmonogramu. 

Modernizacja linii kolejowej nr 35 na jej mazowieckim odcinku Ostrołęka – Chorzele miała pierwotnie zakończyć się w kwietniu 2022 r. Kolejny termin oddania trasy do użytku wyznaczono na lato 2023 r., ale pod koniec zeszłego roku samorząd województwa mazowieckiego poinformował, że nie złożył wniosków o przydzielenie tras dla pociągów Kolei Mazowieckich do stacji Chorzele na cały okres do grudnia 2023 r., bo uniemożliwił to zarządca infrastruktury. Ten przyznawał, że roboty realizowane są z poślizgiem, nie podając jednak spodziewanej daty ich finalizacji.

Drugi termin pozostaje obowiązujący

Do dalszego wzrostu opóźnienia ma jednak ostatecznie nie dojść. – Planujemy reaktywować tę linię w połowie 2023 r. – mówi bowiem Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, dodając, że pociągi będą mogły pojechać tamtędy po aż 22-letniej przerwie. Trasa ma zostać formalnie otwarta 11 czerwca, a więc w dniu wejścia w życie letniej korekty rozkładu jazdy.

Co było przyczyną powstania czternastomiesięcznego poślizgu? – Dłużej pozyskiwaliśmy decyzje administracyjne – wskazuje nasz rozmówca. Mówi, że proces ten trwał, ponieważ złożone zostały odwołania od decyzji środowiskowej. Teraz stan zaawansowania robót jest już jednak znaczny. Zgodnie z deklaracją PK PLK gotowe jest przede wszystkim samo torowisko na całym blisko 60-kilometrowym przebudowywanym odcinku.

Trwa budowa LCS Ostrołęka

Gotowe są już także perony dla podróżnych z Ostrołęki, Chorzeli i kilku miejscowości pośrednich. – W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym – relacjonuje przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Wybudowany jest już natomiast 245-metrowy most nad Narwią. Łącznie projekt obejmuje 6 mostów, kilka przepustów i 35 przejazdów kolejowo-drogowych.

Aktualnie prace koncentrują się na stacji w Ostrołęce, gdzie trwa przebudowa kładki nad torami. W lutym prowadzone mają być natomiast roboty z wykorzystaniem maszyn torowych (podbijarka oraz zgrzewarka) na całej linii. Wiemy już, że po zakończeniu modernizacji trasa będzie wykorzystywana w ruchu regionalnym na terenie Mazowsza. Sąsiednie województwo warmińsko-mazurskie nie planuje bowiem finansować kursów na swoim odcinku Chorzele – Szczytno.

Koleje Mazowieckie nie potwierdzają daty inauguracji przewozów

Pociągi na remontowanym odcinku linii miałyby uruchamiać Koleje Mazowieckie. Na razie nie wiadomo, czy połączenia wystartują wraz z formalnym otwarciem trasy. – Jesteśmy w kontakcie z PKP PLK w sprawie ustalenia terminu uruchomienia przewozów – powiedziała nam Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5