Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wracają pociągi na linię Poznań - Wągrowiec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wracają pociągi na linię Poznań - Wągrowiec
Po sześciu miesiącach intensywnych prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec, 11 grudnia 2011 r. ponownie wrócą na nią pociągi pasażerskie. Dzięki wykonaniu zasadniczych prac torowych czas jazdy autobusów szynowych w nowym rozkładzie jazdy zostanie skrócony o około 21 min, a po całkowitym wykonaniu modernizacji nawet o około 30 min. 

 Modernizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz – Etap I.” Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Konieczność wykonania modernizacji wynikała z pogłębiającej się degradacji istniejącej infrastruktury kolejowej. Na trasie istniało wiele ograniczeń prędkości od 20 do 40 km/h. Powodowało to znaczne wydłużenie czasu jazdy pociągów. Przed rozpoczęciem modernizacji pociągi z Poznania Głównego do Wągrowca jechały średnio 104 min. W rozkładzie jazdy na 2011/2012 podróż do tej miejscowości zostanie skrócona średnio o 21 min. a po wykonaniu całego zakresu prac średnio o 30 min. Do momentu skrócenia czasu przejazdu o pół godziny, pociągi na trasie Wągrowiec – Poznań, na niektórych przejazdach kolejowych będą musiały zwalniać do 20 km/h na godzinę. To rozwiązanie podwyższy bezpieczeństwo pasażerów i kierowców korzystających z drogi Poznań – Wągrowiec, która kilka razy przecina tor kolejowy. Kierowcy odzwyczaili się od widoku pociągów, które w czasie remontu, przez 6 miesięcy nie kursowały po tej linii. Ostateczne skrócenie czasu jazdy nastąpi po uruchomieniu LCS (Lokalne Centrum Sterowania – czyli skomputeryzowana nastawnia kontrolująca ruch pociągów) i włączeniu automatycznych przejazdów kolejowych. Niewykonanie remontu trasy kolejowej do Wągrowca groziło zamknięciem linii w 2015 r.

Wartość kosztorysowa projektu wynosi 153 606 151,25 zł. Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 76,88 kosztów kwalifikowanych, tj. 95 651 827,88 zł. Zadanie jest także finansowane ze środków Funduszu Kolejowego i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Głównym celem modernizacji jest podniesienie standardów technicznych tej ważnej dla regionalnych przewozów pasażerskich linii poprzez: modernizację nawierzchni toru na długości 50,284 km od stacji Poznań Wschód do stacji Wągrowiec, naprawę czterech obiektów inżynieryjnych, przebudowę istniejących i budowę nowych peronów z dojściami przystosowanymi do obsługi osób niepełnosprawnych, modernizację przejazdów kolejowo – drogowych, budowę nowych przystanków osobowych Czerwonak Osiedle i Murowana Goślina Zielone Wzgórza, zabudowę akustycznej informacji dla podróżnych, budowę nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym nastawianych z Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Wągrowcu, budowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo – drogowych, przebudowę oświetlenia stacji, przystanków osobowych i przejazdów kolejowo – drogowych.

Zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji, w czasie całkowitego zamknięcia linii, od 1 czerwca 2011 r. do 30 listopada 2011 r. został wykonany taki zakres prac, który pozwoli oddać przewoźnikom linię do eksploatacji w rozkładzie jazdy 2011/2012.

Po zrealizowaniu całego zakresu prac budowlanych inwestycja przyniesie następujące efekty: podniesienie prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 120 km/h (skrócenie czasu jazdy o około 30 min.), poprawa bezpieczeństwa ruchu szynowego i drogowego, zwiększenie ilości kursujących pociągów, możliwość połączenia transportu miejskiego i podmiejskiego, podwyższenie standardu usług przewozowych, poprawa komfortu podróży, poprawa dostępności transportu kolejowego dla osób niepełnosprawnych, ograniczenie hałasu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

Warte uwagi

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

wś, Rynek Kolejowy 12 grudnia 2011

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

Infrastruktura

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

wś, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Poznań ma dość Pumy

Tabor i technika

Poznań ma dość Pumy

Gazeta Wyborcza 14 grudnia 2011

Nowe fakty ws. wypadku na budowie poznańskiego dworca

Warte uwagi

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj

Zintegrowany transport

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj

MPK Poznań 22 grudnia 2011

Zobacz również:

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

Warte uwagi

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

wś, Rynek Kolejowy 12 grudnia 2011

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

Infrastruktura

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

wś, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Poznań ma dość Pumy

Tabor i technika

Poznań ma dość Pumy

Gazeta Wyborcza 14 grudnia 2011

Nowe fakty ws. wypadku na budowie poznańskiego dworca

Warte uwagi

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj

Zintegrowany transport

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj

MPK Poznań 22 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5