Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Poznań

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj
Poznański miejski przewoźnik MPK prezentuje swoje autorskie pomysły na usprawnienie komunikacji tramwajowej w Poznaniu. Postulaty zostały przekazane Zarządowi Dróg Miejskich, a także przedstawione na komisji bezpieczeństwa z udziałem przedstawicieli jednostek miejskich.

Ulice starszych dzielnic Poznania, takie jak ul. Dąbrowskiego, z coraz większym trudem mieszczą samochody, tramwaje i autobusy jednocześnie. Kierowcy osobówek „uciekający” z remontowanych obszarów miasta, powodują, że w jednym miejscu nagle pojawia się znacznie więcej aut, a to wpływa negatywnie na ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Śledząc sytuację na drogach i torowiskach, złożyliśmy wniosek o zmianę organizacji ruchu na ul. Dąbrowskiego. Zapytaliśmy o opinię naszych kierowców i motorniczych. Obydwie grupy zgodnie twierdzą, że przejazd krótkiego odcinka od ul. Szpitalnej do ul. Żeromskiego, zajmuje im kilka czy nawet kilkanaście (sic!) razy więcej czasu niż powinien. Autobusy grzęzną w korkach, a tramwaje nie mogą dotrzeć do przystanku, gdyż na części torowiska stoją samochody - pisze MPK.

Przebudowa tego fragmentu ulicy i stworzenie pasów tramwajowo-autobusowych znajdowała się w planach modernizacji miejskich przed Euro 2012. Wypadła jednak z listy, na rzecz innych, pilniejszych remontów. MPK Poznań złożyło więc wniosek o zmianę organizacji ruchu na ul. Dąbrowskiego, nie wymagającej żadnej przebudowy, a jedynie wprowadzenia innych zasad ruchu pojazdów w tym rejonie. Na odcinku Szpitalna – Żeromskiego w kierunku centrum, postulowaliśmy likwidację ogólnodostępnego pasu ruchu na torowisku tramwajowym i wprowadzenia w tym miejscu buspasa. Autobusy linii 82, 91 i 95 poruszałyby się tym pasem, a następnie wjeżdżały po torowisku na przystanek tramwajowy i dalej na skrzyżowanie Dąbrowskiego/Żeromskiego. Poza wnioskiem i dyskusją rozpoczętą podczas komisji bezpieczeństwa w Zarządzie Dróg Miejskich, przekazaliśmy też pomysł wspólnej przejażdżki tramwajem, by móc „na własnej skórze” poczuć negatywne skutki nagromadzenia ruchu samochodowego - informuje MPK.

PWT czyli Poznański Wolny Tramwaj - tak nazywany jest odcinek ul. Dąbrowskiego w rejonie Rynku Jeżyckiego, ale można tym mianem ochrzcić chyba i dalsze części w ciągu tej ulicy. Bimby mają teraz duży problem z przejazdem, szczególnie na odcinku od ul. Polnej do ul. Kraszewskiego. Samochody ignorują oznakowanie poziome i jadą torowiskiem niezależnie od tego, czy jest to dozwolone prawem czy nie. Tramwaje utykają w korku na długie minuty. Usprawnienie komunikacji szynowej postulowaliśmy także w tej części Dąbrowskiego. Jako, że szerokość ulicy pozwala na utworzenie co najmniej 3-metrowych pasów ruchu w obu kierunkach, proponowaliśmy wydzielenie torowiska za pomocą specjalnych separatorów (U25a). Tym samym ruch samochodowy zostałby oddzielony od tramwajowego, co nie tylko przyspieszyłoby komunikację miejską, ale też wpłynęło na zmniejszenie liczby kolizji. Dotychczasowe „spotkania” z tramwajami, spowodowane były najczęściej przez kierowców „osobówek”, podjeżdżających zbyt blisko pojazdu szynowego - uważa MPK Poznań.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Dźwig runął na nowy dworzec

Warte uwagi

Poznań: Dźwig runął na nowy dworzec

Gazeta Wyborcza 12 grudnia 2011

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

Warte uwagi

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

Infrastruktura

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

wś, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Poznań ma dość Pumy

Tabor i technika

Poznań ma dość Pumy

Gazeta Wyborcza 14 grudnia 2011

Nowe fakty ws. wypadku na budowie poznańskiego dworca

Warte uwagi

Zobacz również:

Poznań: Dźwig runął na nowy dworzec

Warte uwagi

Poznań: Dźwig runął na nowy dworzec

Gazeta Wyborcza 12 grudnia 2011

Poznań: Dźwig zabił jedną osobę. Operator był pijany?

Warte uwagi

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

Infrastruktura

Poznań: Prace na budowie dworca wznowione po wypadku

wś, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Poznań ma dość Pumy

Tabor i technika

Poznań ma dość Pumy

Gazeta Wyborcza 14 grudnia 2011

Nowe fakty ws. wypadku na budowie poznańskiego dworca

Warte uwagi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5