NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Poznań ma dość Pumy

| Gazeta Wyborcza 14.12.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-12-14 11:23:24 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
do Gorzowa z nią :-)
2011-12-14 11:31:13 Autor: Czomo
---.centertel.pl

Czomo
Wpierw niech wymienią całą aparaturę!!! Tam większość podzespołów jest popalona, falowniki są spalone po prostu aparatura jest tak maksymalnie zniszczona że tylko wymiana była by najlepszym rozwiązaniem. Proponował bym w tym wypadku porozumieć się z firmą ENIKA by zaprojektowała aparaturę dla 118N
2011-12-14 12:06:48 Autor: simmik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, bo Puma bardzo mi się podobała. Zawierała sporo ciekawych rozwiązań. Gdyby nie ta awaryjność...

@Woojtek - w Gorzowie są tak nierówne tory, że nie pojeździłaby dłużej niż 2 dni.
2011-12-14 12:33:33 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Kilkanaście lat temu Alstom-Konstal wykonał dla Warszawy 29 tramwajów 116N. Mają 24 metry długości więc są krótsze od Pumy, w latach 2003-2005 wykonano w nich sporo modyfikacji, teraz są OK.
http://tramwar4.republika.pl/tw116na1.html
2011-12-14 15:05:25 Autor: lysypr
---.ssp.dialog.net.pl
@ Czomo popieram, to solidna firma ich produkty są naprawde niezłej jakości i cena jest zwykle umiarkowana. Poza tym podejście ludzi z Eniki zawsze było bardzo elastyczne jeśli chodzi o wyroby.
2011-12-14 19:19:11 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Tak wlasnie jest ,jak kupuje sie prototypy... rodu z Polski... i co z tego maja pasazerowie...?

Pieniedze poszly w bloto, ale w swietym przekonaniu ze nie dopuscic innych zagraniczych firm, a jedynie polskie.. i co .. produkt bubel stoi w krzakach bo nie ma jak naprawic, a pieniedze poszy .... w las..

ciekawe czy zamawiajacy ..jako osoba prywatna kupilby produkt al\'a prototyp... czy sprawdzony produkt znanych firm.
2011-12-14 20:15:11 Autor: mazur
---.timplus.net
A czyja aparatura jest w Pumie? MEDCOM??? Chociaż w Medcomie dużo chamstwa i prostactwa to aparaturę raczej maja dobrą.
2011-12-14 23:49:31 Autor: Mattijjah
---.134.163.8

Mattijjah
Nie MEDCOMu a Instytutu Elektrotechniki... To oni robili układ napędowy i sterowania więc pretensje do nich... MEDCOM zrobił tylko przetwornicę statyczną... Więc kolego mazur, jak nie wiesz o czym pleciesz, to zamilknij a nie kompromituj się...
W sumie to ja nie rozumiem tej fobii przeciwko Pumie - przecież zarówno Kraków jak i Częstochowa dostaną tramwaje dokładnie w tym typie co Puma... Nie dało się dogadać z FPSem i opracować wspólnie \"personalizowanych\" wersji?
Z drugiej strony, co do kupowania prototypu - nie chcę być złośliwy, ale jakoś Poznaniowi wcale nie przeszkadzało to kupić Tramino, które wówczas, kiedy ogłaszano przetarg, nawet chyba jeszcze nie istniało... Tak więc, jak widać są równi i równiejsi...
Pumy szkoda, bo uważam, że ten tramwaj ma potencjał i naprawdę szkoda byłoby, aby poprzestano na tym jedynym egzemplarzu...
2011-12-15 20:46:38 Autor: pn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
hmmm.... wydawało mi się, że ją niedawno widziałem na ulicy... Może to było coś innego.
2011-12-16 12:24:53 Autor: AK
---.medcom.com.pl
Panie mazur,
Pomówić kogoś i opluć
I kto tu jest chamem i prostakiem?
2011-12-18 16:22:56 Autor: at
---.252.0.160.internetia.net.pl
Kolego wer,
Bardzo jest mi przykro, że tak piszesz, bo branża kolejowo-tramwajowa w Polsce istnieje i ma się całkiem dobrze, tego jeszcze nie oddaliśmy pod rękę globalizacji.

Brońmy swego i wspierajmy swój rynek, miejsca pracy w Polsce i polską myśl techniczną.
Nie wierzę, że nasi wielcy sąsiedzi z zachodu też od razu umieli budować całkowicie bezawaryjne pojazdy i wszystko im wychodziło. Pamiętajmy, że przez 20 lat w tej branży nie działo się u nas nic, a to co działo się wcześniej, to była myśl techniczna lat 50-tych.

Teraz dzięki Newagowi, ZNLE, Pesie, Solarisowi i w dziedziny aparatury Medcomowi oraz kilku innym firmom mamy własny przemysł i powinniśmy go wspierać.
Pojazdy tych producentów jeżdżą i mają się całkiem dobrze, nieraz nawet lepiej od tych zagranicznych... Kto zna lepiej nasz rynek i potrzeby, jak nie sami Polacy...
Pamiętaj, że duża część pojazdów zachodnich producentów też powstaje w Polsce, może nawet o tym nie wiesz...

Wspominaną przez Ciebie metodą motoryzacji już naszej dawno nie mamy, jesteśmy już tylko tanią siłą roboczą dla wielkich koncernów ;(
2011-12-21 11:20:52 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
Nie rozumiem w czym wer widzi problem? Przeciez Puma byla dzierzawiona, a nie zakupiona przez MPK.
2011-12-24 15:39:29 Autor: Stachu
---.adsl.inetia.pl
Do Mattijjah:
Prototypowe Tramino zostało jedynie wypożyczone do testów i zbierania opinii, Poznań kupił je dopiero po ogłoszeniu wyników przetargu
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS