NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Warszawa. Inwestycje kolejowe w 2017 r. Wiadukty i most

| Jakub Dybalski 23.02.2017 507

Warszawa. Inwestycje kolejowe w 2017 r. Wiadukty i most
Linia obwodowa w WarszawieFot. PKP PLK
W tym roku PKP PLK przeprowadzą w Warszawie trzy duże inwestycje kolejowe. Najważniejsza dla mieszkańców będzie przebudowa linii obwodowej. Poza tym pod łopatę pójdą linia „grodziska” nr 447 oraz linia „radomska” nr 8.
Fragment linii nr 20, od ronda Starzyńskiego do Dworca Zachodniego, to jedna z ważniejszych tras kolejowych stolicy. W tym roku ruszą na niej poważne prace. – Są już podpisywane umowy z wykonawcami, zajmie się tym konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag – tłumaczy Jerzy Stępniak, dyrektor stołecznego Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym. – Uciążliwości dla warszawiaków się skumulują, bo to inwestycja współfinansowana z funduszy unijnych i są tu limity czasowe – dodaje.

W ramach przebudowy tej linii zostanie zrealizowanych kilka mniejszych projektów. To będzie budowa kładki dla pieszych przy ul. Prądzyńskiego, przebudowa wiaduktów nad ulicami: Kasprzaka, Wolską, Zawiszy i Obozową (w tym ostatnim przypadku będzie to skoordynowane z modernizacją w tym miejscu trasy tramwajowej), oraz modernizacja wiaduktu nad ul. Górczewską. Poza tym w Warszawie powstanie nowy przystanek kolejowy – „Powązkowska”, oraz prace w obrębie mostu Gdańskiego.

Na komfort dojazdów warszawiaków do pracy wpłyną też remontu linii „radomskiej” i „grodziskiej”. Ten pierwszy się przeciąga, powoli przebudowywany jest odcinek miedzy Okęciem a Czachówkiem, a w styczniu, po pół roku wybrano wykonawcę linii z Czachówka do Warki.

Z kolei na linii „grodziskiej” remont na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki zacznie się jesienią i potrwa ok. półtora roku. Ruch szynowy na tej trasie przejmą autobusy, które uruchomi ZTM. – Ustaliliśmy, że w czasie pracy na tej linii miejskie spółki nie będą prowadziły prac na trasach autobusów, właśnie po to, by nie zaburzać zastępczej komunikacji – tłumaczy Stępniak.

W sumie baza danych stołecznego Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym na 2017 r. zawiera 1218 remonty i inwestycje. Na kilkunastu naradach koordynacyjnych z przedstawicielami inwestorów i gestorów sieci podziemnych ustalono listę 330 inwestycji, które wymagają koordynacji pomiędzy sobą. Dużą część z nich stanowi budowa metra i remonty linii tramwajowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5151)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5151)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5