NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Po 15 miesiącach wybrano wykonawcę na linii nr 8

| Jakub Madrjas 25.01.2017 79

Po 15 miesiącach wybrano wykonawcę na linii nr 8
Fot. Romuald Stolnicki
PKP PLK w końcu udało się wybrać zwycięzcę ogłoszonego ponad rok temu przetargu na modernizację odcinka B (Czachówek Południowy – Warka) na linii nr 8 z Warszawy do Radomia i Kielc. Zostało nim konsorcjum Strabagu, ZUE i Budimeksu.
Przetarg na prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek Południowy – Warka (od km 38,800 do km 58,100) został ogłoszony w październiku 2015 roku. Do najważniejszych zadań wykonawców należeć będzie przebudowa układu torowego linii kolejowej nr 8, przebudowa promieni łuków poziomych (odejście od istniejącej trasy) w celu umożliwienia osiągnięcia prędkości maksymalnych, rozbiórka starych i budowa nowych obiektów mostowych i przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych.

W końcu PKP PLK udało się wybrać wykonawcę prac. Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjum Strabagu, ZUE i Budimeksu. Firmy chcą podzielić się wartością kontraktu po równo. Wartość brutto złożonej przez konsorcjum oferty to 266,5 mln zł (cena stanowiła 70% kryterium oceny). Do tego zaoferowało ono skrócenie czasu realizacji prac z 50 do 43 miesięcy (25% punktów). Okres gwarancji (5% punktów) określono na 72 miesiące. To pozwoliło pokonać konkurencję. 

Na linii nr 8 Warszawa – Radom – Kielce – Kraków trwa obecnie modernizacja odcinka między Warszawą Okęciem a Czachówkiem (LOT A).  W grudniu 2016 roku dzięki ukończeniu części prac poprawił się tu czas przejazdu.  

Natomiast już w maju 2015 roku otwarto oferty w przetargu na kolejny odcinek, czyli LOT C, D i E pomiędzy Warką a Radomiem. Ich zestawienie można znaleźć w tym miejscu. Wprawdzie PLK tłumaczyły, że przetarg wydłużyły odwołania złożone przez potencjalnych wykonawców, ale w rzeczywistości dla tego odcinka wciąż nie ma decyzji środowiskowej. Dlatego też modernizacja tego odcinka zakończy się najwcześniej w 2022 roku. Pisaliśmy o tym tutaj.

Warto jeszcze przypomnieć, że w zeszłym roku ZUE wykonało prace na tej linii samej linii nr 8 na dalszym odcinku Skarżysko Kamienna – Suchedniów
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warka (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warka (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS