Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 447 do Grodziska. Wciąż nie wiemy na jak długo zamkną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 447 do Grodziska. Wciąż nie wiemy na jak długo zamkną
Fot. Mateusz PawłowiczPiastów
Trwa już drugi etap postępowania przetargowego na wykonawcę modernizacji linii aglomeracyjnej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Przez chwilę wydawało się, że małe zamieszanie w harmonogramie wprowadzi chińskie konsorcjum, ale po dwóch odwołaniach odpuściło sobie inwestycję. Tymczasem prace mają się zacząć w maju następnego roku, a PKP PLK nadal nie wie, ile miesięcy dokładnie będą trwały roboty. – Zależy to od deklaracji oferentów w przetargu – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

W kwietniu poznaliśmy listę dziewięciu firm, które zgłosiły się do prekwalifikacji w przetargu na modernizację linii kolejowej 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Przejście do kolejnego etapu skutecznie zablokowało jednak chińskie konsorcjum. Nie zgadzało się ono z decyzją kolejarzy, którzy odrzucili ofertę Chińczyków z powodów formalnych. Mimo że KIO przychyliła się do pierwszego odwołania konsorcjum, to PLK ponownie odrzuciły ofertę chińskiego konsorcjum. Już miało dojść do kolejnej rozprawy, gdy konsorcjum 12 października jednak wycofało swoje odwołanie w tej sprawie.

Umożliwiło to wreszcie przejście do drugiego etapu przetargu. – Sześciu wybranych wykonawców otrzymało od nas zaproszenia do składania ofert – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Jak podkreśla, procedura przetargowa prowadzona jest zgodnie z planem.

Harmonogram tylko wstępny

Mimo że do planowanych robót jest coraz mniej czasu, to kolejarze nie mają na tę chwilę dokładnego harmonogramu prac. Wciąż funkcjonuje wyłącznie harmonogram wstępny. Warto podkreślić także, że zgodnie z przyjętą koncepcją, modernizacja linii 447 odbywać ma się przy całkowicie wyłączonym ruchu pociągów. Z badań ruchu wynika, że to najbardziej zatłoczony odcinek linii kolejowej w Polsce, gdyż dziennie korzysta z niego wiele tysięcy pasażerów. – Po wyłonieniu w marcu 2017 roku wykonawcy modernizacji linii 447 od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy opracowany zostanie dokładny harmonogram prac. Pierwsze roboty rozpoczną się w maju 2017 i będą się koncentrowały na przygotowaniu linii do jej zamknięcia – wyjaśnia Jakubowski.

– Budowane będą konstrukcje odciążające, które umożliwią sprawny przejazd pociągów po linii numer 1 podczas ciężkich prac na linii podmiejskiej. We wrześniu rozpocznie się z kolei etap zamknięcia linii 447 i kompleksowej modernizacji torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, systemu sterowania ruchem kolejowym oraz infrastruktury pasażerskiej – mówi.

To zależy od wykonawców

Jak zaznacza rzecznik, najcięższa faza robót będzie trwała maksymalnie 15 miesięcy. – Przy czym możliwe jest skrócenie tego czasu do 12 miesięcy w zależności od deklaracji oferentów złożonych w drugim etapie przetargu zgodnie z kryterium terminowym postawionym przez PLK – dodaje Jakubowski.

W tym czasie pasażerowie będą musieli korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. – Sprawdzamy także możliwość skierowania części pociągów z Grodziska Mazowieckiego na linię numer 1, aby zapewnić maksymalnie dobrą komunikację. Cały czas prowadzimy aktywną współpracę z przewoźnikami i lokalnymi samorządami aby ustalić najlepszą formę zastępczej komunikacji autobusowej – mówi.

Zdążycie? Zdążymy!

Według wstępnego harmonogramu, w trzecim kwartale 2018 roku wykonawca ma przystąpić do ostatniej fazy modernizacji. Ta będzie realizowana w trakcie wznowienia ruchu pociągów.

Pozostaje jedynie pytanie, czy wyłonienie zwycięzcy przetargu w marcu, będzie miał czas aby dobrze przygotować się do inwestycji, którą rozpocznie w maju. PKP PLK twierdzą, że tak. – Dokumentacja projektowa jest przygotowana dla głównej części robót, natomiast część prac będzie projektowana przez wykonawcę – zaznacza Jakubowski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5