NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Zaawansowane prace na linii radomskiej

| Martyn Janduła 27.01.2017 62

Zaawansowane prace na linii radomskiej
Linia kolejowa nr 8 Fot. PKP PLK
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Cały czas trwają prace PKP PLK na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek. Po zakończeniu modernizacji pociągi będą jeździć szybciej, ciszej i bardziej punktualnie. Docelowo prędkość maksymalna na tym odcinku wyniesie 160 km/h. Prace są już bardzo zaawansowane.
27-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Czachówka przechodzi obecnie modernizację, którą wykonuje firma Trakcja. Prace wyceniono na 460 mln zł. Roboty obejmują infrastrukturę torową, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Docelowo prędkość maksymalna na tym odcinku wyniesie 160 km/h.

Obecnie trwają m.in. także prace na przystankach Warszawa Okęcie, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy i Czachówek Górny, gdzie budowane są nowe wygodniejsze perony. Jak informuje Karol Jakubowski z biura Prasowego PKP PLK, z nowych peronów już korzystają pasażerowie.

– Na przystanku w Warszawie Jeziorkach zbudowane zostały już dwie nowe platformy wyposażone w wiaty – mówi Jakubowski. – Także na przystanku Warszawa Dawidy stoją już dwa nowe perony z wiatami, natomiast na przystanku Nowa Iwiczna trwają prace przy budowie drugiego nowego peronu. Prace modernizacyjne na całej linii są bardzo zaawansowane – podkreśla.

Całość zadania, obejmującego także prace torowe, zostanie zakończona na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2017 roku. Wszystkie przystanki i stacje będą w pełni wyposażone w nowe zadaszenia, funkcjonalne oświetlenie, ławki, tablice informacyjne oraz systemy megafonowe. Będą dostosowane także do potrzeb osób niepełnosprawnych i będą posiadały wygodne dojścia także dla osób z ciężkim bagażem czy dziećmi w wózkach.

– Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy między Piasecznem a Warszawą pociągi kursują już po dwóch zmodernizowanych torach, a między Czachówkiem a Piasecznem po jednym zmodernizowanym torze – drugi jest w trakcie przebudowy – tłumaczy Jakubowski.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS