NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zaawansowane prace na linii radomskiej

| Martyn Janduła 27.01.2017 62

Zaawansowane prace na linii radomskiej
Linia kolejowa nr 8 Fot. PKP PLK
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Zaawansowane prace na linii radomskiej
Cały czas trwają prace PKP PLK na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek. Po zakończeniu modernizacji pociągi będą jeździć szybciej, ciszej i bardziej punktualnie. Docelowo prędkość maksymalna na tym odcinku wyniesie 160 km/h. Prace są już bardzo zaawansowane.
27-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Czachówka przechodzi obecnie modernizację, którą wykonuje firma Trakcja. Prace wyceniono na 460 mln zł. Roboty obejmują infrastrukturę torową, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Docelowo prędkość maksymalna na tym odcinku wyniesie 160 km/h.

Obecnie trwają m.in. także prace na przystankach Warszawa Okęcie, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy i Czachówek Górny, gdzie budowane są nowe wygodniejsze perony. Jak informuje Karol Jakubowski z biura Prasowego PKP PLK, z nowych peronów już korzystają pasażerowie.

– Na przystanku w Warszawie Jeziorkach zbudowane zostały już dwie nowe platformy wyposażone w wiaty – mówi Jakubowski. – Także na przystanku Warszawa Dawidy stoją już dwa nowe perony z wiatami, natomiast na przystanku Nowa Iwiczna trwają prace przy budowie drugiego nowego peronu. Prace modernizacyjne na całej linii są bardzo zaawansowane – podkreśla.

Całość zadania, obejmującego także prace torowe, zostanie zakończona na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2017 roku. Wszystkie przystanki i stacje będą w pełni wyposażone w nowe zadaszenia, funkcjonalne oświetlenie, ławki, tablice informacyjne oraz systemy megafonowe. Będą dostosowane także do potrzeb osób niepełnosprawnych i będą posiadały wygodne dojścia także dla osób z ciężkim bagażem czy dziećmi w wózkach.

– Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy między Piasecznem a Warszawą pociągi kursują już po dwóch zmodernizowanych torach, a między Czachówkiem a Piasecznem po jednym zmodernizowanym torze – drugi jest w trakcie przebudowy – tłumaczy Jakubowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS