NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Vectron na wodór!

| inf. pras 31.05.2021 2,8k

Vectron na wodór!
Siemens Mobility i Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg uzgodniły wspólne badania nad zastosowaniem technologii wodorowej LOHC w transporcie kolejowym. Testy obejmą między innymi zastosowanie wodoru w lokomotywie Vectron - poinformował producent.
Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym staje się coraz ważniejsze jako rozwiązanie zmniejszające emisje CO2 i pomagające w osiągnięciu celów klimatycznych. W ostatnich latach Siemens Mobility opracował napędzany wodorem zespół trakcyjny Mireo Plus H. W tej technologii wodór jest tankowany w postaci gazu i musi być utrzymywany pod wysokim ciśnieniem, aby osiągnąć wymaganą wysoką gęstość energetyczną.

Jak informuje Siemens, Instytut Helmholtza w Erlangen-Norymberdze jest liderem w dziedzinie technologii LOHC. W tym procesie organiczny płynny nośnik pochłania wodór i uwalnia go tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Wodór jest więc związany chemicznie i nie może uciec w postaci gazowej. W ten sposób można go bezpiecznie przygotować i przechowywać oraz niedrogo transportować. Przechowywanie pod wysokim ciśnieniem lub w niskich temperaturach nie jest już konieczne. Szczególna zaleta tej technologii: LOHC nadaje się również do wytwarzania energii elektrycznej na pokładzie w zastosowaniach mobilnych, takich jak pociągi.

- Siemens Mobility jest szczególnie zadowolony z nawiązania partnerstwa z renomowanym Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg w celu opracowania technologii ciekłego nośnika wodoru organicznego w transporcie kolejowym. Technologia wodorowa to obiecujące rozwiązanie, które sprawi, że transport kolejowy stanie się neutralny dla klimatu. A ponieważ zrównoważony rozwój ma dla nas bardzo wysoki priorytet w Siemens Mobility, dostarczamy lokomotywę Vectron do testowania technologii LOHC – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

- Zainteresowanie Siemens Mobility technologią LOHC jest doskonałą podstawą do ewentualnej współpracy w przyszłości. Dzielimy się z Siemens Mobility wizją rozwoju technologii wodorowej, która wykorzystuje istniejącą infrastrukturę paliwową do zasilania dużych pojazdów, takich jak lokomotywy – dodaje prof. dr Peter Wasserscheid, dyrektor Helmholtz Institute Erlangen-Norymberga.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5