NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Tylko Pesa chce modernizować ED74. Dwadzieścia milionów za sztukę

| Jakub Madrjas 21.01.2019 465

Tylko Pesa chce modernizować ED74. Dwadzieścia milionów za sztukę
rys. dokumentacja PKP Intercity
Tylko grupa Pesy złożyła ofertę w przetargu na naprawę i modernizację feralnych jednostek ED74. 
W październiku 2017 roku zapadła decyzja o przywróceniu do ruchu wszystkich jednostek ED74, które wyprodukowała dekadę temu Pesa. Przygotowania do tej operacji trwały bardzo długo, a w procedurze konkurencyjnej uczestniczyły ostatecznie dwie należące do państwowej Grupy PFR firmy: FPS Cegielski i Pesa Bydgoszcz.

Po przeszło roku od uruchomienia procedury, PKP Intercity zakończyło procedurę zbierania ofert. Ostatecznie nie ma wyboru – zgłosiła się tylko Pesa w konsorcjum ze swoją spółką córką ZNTK Mińsk Mazowiecki. Oferuje naprawę za 274,8 mln zł brutto, co znacznie przekracza kosztorys PKP Intercity, opiewający na 247,1 mln zł brutto. Teraz przewoźnik musi podjąć decyzję, czy zaakceptować taką ofertę. Pesa zaoferowała też 24 miesiące gwarancji i wykonanie naprawy i modernizacji dwóch pierwszych pojazdów w ciągu 730 dni.

Cena na poziomie 274,8 mln złotych brutto za przywrócenie do ruchu 14 pojazdów wydaje się bardzo wysoka – to ok, 19,6 mln zł brutto za każdą czteroczłonową jednostkę. W listopadzie opisaliśmy specyfikację zamówienia na przebudowę ED74. Pojazdy przejdą bardzo duże zmiany, porównywalne miejscami do budowy nowej jednostki. Dla porównania, za 13 nowych pociągów Elf 2 – 8 pięcioczłonowych i 5 czteroczłonowych oraz dostawę symulatora jazdy, przeszkolenie pracowników oraz wykonywanie wszelkich niezbędnych przeglądów i napraw przez okres piętnastu lat SKM Warszawa zapłaci 310 mln zł netto (382 mln złotych brutto). Z kolei jeden pojazd 2-członowy, dwa 3-członowe i dziesięć 4-członowych dla Kolei Śląskich z 10-letnią gwarancją kosztowało w 2016 roku 206 mln zł.

Jak pisaliśmy, przywrócone do ruchu „Edyty” mogą przywrócić kolej dalekobieżną niektórym powiatom, obecnie odciętym komunikacyjnie. Wymaga to jednak zmiany planu transportowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42716)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42716)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5