Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
31-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zakład Pesa Mińsk Mazowiecki zakończył modernizację czternastu ED74. Pojazdy po przebudowie prezentują zupełnie inny standard. Proces trwał cztery lata.

Epopeja pod nazwą „Edyty” kończy się szczęśliwie dla pojazdów. Wyprodukowane w latach 2007-2008 jednostki doczekały się modernizacji, która pozwala na używanie ich w przewozach dalekobieżnych. Dla ministra Andrzeja Adamczyka, był to dzień triumfu.

– Pamiętam jak te pojazdy, zniszczone i pozostawione samemu sobie, niszczały na krakowskim Prokocimiu. Proszę na nie spojrzeć teraz – mówił, po czym wielokrotnie zapewniał, że „ci, którzy doprowadzili je do takiego stanu, nie będą już mieli szans niszczyć polskiej kolei”. Nazwisko Donalda Tuska oraz poprzednich ministrów infrastruktury były przy tym wymieniane przez wszystkie przypadki. Minister podziękował też Pesie za realizację ambitnego planu odbudowy Edyt.

– Jestem bardzo dumny, że kończymy kontrakt, który pomógł w rozwoju zakładu w Miński Mazowieckim, pozwolił nam zwiększyć zatrudnienie i pracować z nowymi technologiami. Pojazd zmienił się nie do poznania, ma zupełnie nowy napęd. Dostajemy o nim pozytywne sygnały od pasażerów – powiedział Jacek Bilski, prezes Pesy Mińsk Mazowiecki. W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” dodał, że wszystkie problemy, które wyszły na jaw w dobie dotychczasowej eksploatacji, udało się zażegnać (niektóre pojazdy nie mogły łączyć się ze sobą).

PKP Intercity zapłaciło za kontrakt 270 milionów złotych. Na pierwsze dwa pojazdy Intercity czekało 6 miesięcy dłużej, niż pierwotnie zakładało (umowę aneksowano) - opóźnienie wynikało przeważnie z przyczyn niezależnych od wytwórcy (przerwanie łańcuchów dostaw podczas pandemii). Reszta kontraktu została jednak zrealizowana w terminie. Wiadomo też, że dziś nie udałoby się osiągnąć takiej ceny za kompleksowy remont pojazdów. Byłby on nawet o 20% droższy, co każe inaczej patrzeć na cenę, którą 4 lata temu uważaliśmy za bardzo wygórowaną.

O wrażeniach z podróży pojazdem można przeczytać tutaj. Historię jednostek i analizę przyczyn modernizacji można natomiast znaleźć w artykule Pawła Rydzyńskiego.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Pierwsze wcielenie ED74. Seria epoki przemian polskiej kolei

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Pierwsze wcielenie ED74. Seria epoki przemian polskiej kolei

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5