Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt
fot. M. Szymajda
PKP Intercity ma już większość zespołów trakcyjnych ED74 po przeprowadzonej modernizacji. Wyjechały one na trasy z pasażerami.

Projekt modernizacji czternastu zespołów trakcyjnych ED74, zwanych Edytami, rozpoczął się w czerwcu 2019, gdy PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę kłopotliwych pojazdów ze spółką córką Pesy – ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pierwszy pojazd był gotowy na wiosnę 2021, ale jazdy nadzorowane z pasażerami rozpoczęły się dopiero w grudniu 2021. Ile ED74 jest obecnie w rękach przewoźnika?

– Odebraliśmy z modernizacji 12 pojazdów serii ED74, a ostatnie dwa składy odbierzemy w drugim kwartale tego roku. Pociągi kursują obecnie na trasach Wrocław – Katowice/Częstochowa – Kielce – Radom – Lublin, Lublin – Kielce – Katowice oraz Lublin – Kielce – Kraków – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.

W ED74 po modernizacji zdarzają się jednak awarie. Ostatnia poważna miała miejsce 22 stycznia, gdy z pociągu Wrocław – Lublin stojącego w okolicy kieleckiego dworca trzeba było ewakuować 300 pasażerów. Powodem była awaria hamulców. W kontekście ostatniego zdarzenia, zapytaliśmy o inne problemy z jednostkami. Spółka odpowiedziała dość enigmatycznie.

– Na zmodernizowanej flocie pojazdów zdarzają się interwencje serwisu – wszystkie problemy techniczne są na bieżąco wyjaśniane z wykonawcą modernizacji – wyjaśniła Marta Ziemska.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Pierwsze wcielenie ED74. Seria epoki przemian polskiej kolei

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Pierwsze wcielenie ED74. Seria epoki przemian polskiej kolei

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5