Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Traxx 3 na testach w Żmigrodzie. Lokomotywa najnowszej generacji wjedzie na polskie tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Traxx 3 na testach w Żmigrodzie. Lokomotywa najnowszej generacji wjedzie na polskie tory
Fot. Kuba Sobolewski/Kolejowe Podkarpacie
Na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawiła się już lokomotywa najnowszej generacji Bombardier Traxx 3. Producent rozpoczął procedurę uzyskania dopuszczenia jej do ruchu w Polsce.

Bombardier Transportation oficjalnie zaprezentował nową platformę lokomotyw Traxx 3 w lipcu ubiegłego roku. Producent informuje, że zaletami lokomotywy są efektywność energetyczna, możliwości prowadzenia cięższych pociągów, spersonalizowana konfiguracja, uproszczony interfejs z ETCS oraz ułatwione utrzymanie. Więcej na temat nowych lokomotyw Bombardiera można przeczytać tutaj.

Kilka dni temu lokomotywę Traxx 3 z oznaczeniem 188 001 sfotografował na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie Kuba Sobolewski z profilu Kolejowe Podkarpacie (zdjęcie publikujemy za zgodą autora). Rozpoczęcie testów jednostki potwierdza Maciej Kaczanowski, rzecznik Bombardier Transportation w Polsce. Jak podaje, producent wykorzystuje aż sześć lokomotyw wielosystemowych (MS) do uzyskania dopuszczenia do ruchu (tzw. homologacji) w kilku krajach już w 2020 roku.

- W Żmigrodzie testowana jest lokomotywa TRAXX MS3 (class 188) na potrzeby homologacji w Polsce - wyjaśnia. Jak dodaje, ma to z kolei duże znaczenie dla lokomotyw TRAXX DC3 (prąd stały, wykorzystywane w Polsce napięcie sieci trakcyjnej to 3kV DC). Traxxy MS3 i DC3 wywodzą się bowiem z tej samej platformy lokomotyw. 

Warto przypomnieć, że w lutym tego roku Bombardier i Akiem poinformowały o planach wprowadzenia na polski rynek lokomotywy elektrycznej Traxx DC3. Łącznie Akiem zamówił 30 lokomotyw dwóch typów i docelowo zamierza zwiększyć swoją flotę na Polskę do 61 pojazdów. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Zaledwie wczoraj (3 września) 15 lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 zamówił czeski prywatny przewoźnik pasażerski RegioJet. Co istotne, operator chce uruchomić swoje usługi w Polsce; dopuszczenie do ruchu lokomotyw Traxx MS3, które właśnie zamówił, na pewno ułatwi realizację tych planów.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Zobacz również:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij