NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę

| Łukasz Malinowski 21.02.2019 5,3k

Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Pudło nowego Traxxa dla Akiem Fot. Łukasz Malinowski
Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Akiem: 30 nowych lokomotyw Bombardiera na Polskę
Bombardier i Akiem poinformowały o wprowadzeniu na polski rynek lokomotywy elektrycznej Traxx DC3 najnowszej generacji. Łącznie Akiem zamówił 30 lokomotyw dwóch typów i docelowo zamierza zwiększyć swoją flotę na Polskę do 61 pojazdów.
W listopadzie ubiegłego roku Akiem i Bombardier podpisały dwie umowy ramowe w ramach, których producent taboru zobowiązał się dostarczyć 33 lokomotywy z serii Traxx (MS2, AC3 oraz DC3). Zgodnie z przejętym wówczas harmonogramem pierwsze pojazdy miały zostać dostarczone w roku 2019, zaś ostatnie w roku 2021. Przedstawiciele Akiem podkreślał wówczas, że dzięki wspomnianym zamówieniom w roku 2020 po europejskich torach będzie się poruszało już 180 Traxxów należących do tego leasingodawcy.

Pod koniec lutego 2019 roku okazało się, że powyższa umowa będzie w znacznym stopniu dotyczyła rynku polskiego. We wrocławskich zakładach Bombardiera pokazano bowiem pudło pierwszej lokomotywy produkowanej na potrzeby tego kontraktu. Akiem i Bombardier poinformowały przy tym, że do końca roku 2021 w naszym regionie leasingodawca będzie dysponował już 61 lokomotywami. W ramach realizowanego kontraktu w Polsce pojawi się 10 lokomotyw o oznaczeniu BR186 oraz 20 sztuk E594 PL czyli właśnie Traxxów DC3. Zdaniem producenta lokomotywa ta jest obecnie najnowocześniejszym i najbardziej wydajnym pojazdem trakcyjnym zasilanym prądem stałym w Polsce. Pierwsze z nich mają pojawić się na polskich torach w regularnym ruchu na początku roku 2020.

– W tej chwili ponad 60 lokomotyw typu Traxx jeździ po Polsce m.in. dla Lotos Kolej, Olren Kolrtrans, Pol-Miedź Trans czy w Kolejach Mazowieckich, gdzie prowadzą składy push-pull – przypomniał Sławomir Nalewajka, szef ekosystemu Polska w Bombardierze. – Akiem jest dla nas ważnym partnerem w całej Europie jak i w Polsce – dodał. Podkreślił także, że zarówno on jak i przedstawiciele całej firmy cieszą się z tego iż ich produkt został wybrany przez Akiem jako ten, który spełni wymagania polskich przewoźników kolejowych.

– Jesteśmy dumni, że od ponad pięciu lat świadczymy usługi na rzecz dużej liczby polskich operatorów, obsługujących ruch krajowy i międzynarodowy. Zdecydowaliśmy się na dalsze zaangażowanie na rzecz rozwoju i podnoszenia efektywności transportu kolejowego w Polsce oraz w Europie Środkowej poprzez zainwestowanie w około 30 nowych lokomotyw przeznaczonych do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej i w ruchu transgranicznym. Do 2020 roku nasza flota będzie liczyć nie mniej niż 180 lokomotyw Traxx, z czego 55 lokomotyw będzie eksploatowanych w Polsce. Oficjalnie otwieramy też biuro w Warszawie, aby wspierać rozwój zarówno Akiem jak i mgw Service w tym regionie i cieszymy się, że będziemy mogli korzystać w nowych umiejętności i wiedzy, aby jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów – mówił Fabien Rochefort, prezes grupy Akiem.

Przedstawiciele Akiem zwrócili także uwagę na to, że początkowo ich flota była złożona głównie z pojazdów produkowanych przez Alstom w ramach serii Prima. W ciągu ostatnich 6 lat w firmie znacząco wzrosła jednak liczba lokomotyw produkowanych przez Bombardiera. Obecnie stanowią one 36% całego parku maszynowego.

Akiem to jedna z największych firm udostępniających tabor kolejowy w Europie. Obecnie posiadana przez niego flot to ponad 440 lokomotyw różnego typu wypożyczanych ok. 50 klientów. Średnia wieku udostępnianego taboru to tylko 8,6 lat – 80% floty stanowią lokomotywy elektryczne. Grupa Akiem generuje przychody w wysokości 140 mln euro. Prawie 150 pracowników we Francji, Niemczech, Szwecji, Włoszech i Polsce pracuje w działach leasingu i utrzymania Grupy Akiem, która należy do Transport et Logistique Partenaires i DWS.

Obecnie Akiem udostępnia 18 lokomotyw w Polsce oraz 10 lokomotyw na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Z usług Akiem skorzystało już także wielu polskich przewoźników, w tym: Lotos Kolej, HSL, Captrain, Kolprem, CTL Logistics oraz Pol-Miedź Trans. Na początku zeszłego roku należące do PKP Cargo czeskie AWT zdecydowało się na pozyskanie dwóch Traxxów, które zostały skierowane do pracy na liniach w Czechach, Niemczech i Słowacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (1203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (1203)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5