Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecin: Przetarg na projekt modernizacji torów w stronę Berlina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecin: Przetarg na projekt modernizacji torów w stronę Berlina
fot. Witold Urbanowicz
PKP PLK rozpisały postępowanie na projekt modernizacji linii wyprowadzającej ruch z węzła szczecińskiego w stronę stolicy Niemiec. Linia do granicy ma zostać dostosowana do prędkości 160 km/h i uzupełniona o brakujący drugi tor. Prace budowlane mają zakończyć się w roku 2026.

Zarządca infrastruktury poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla modernizacji linii 408 i 409 między Szczecinem Głównym a granicą polsko-niemiecką. Miejscem prowadzenia prac ma być też stacja Szczecin Gumieńce (grupa torów wzdłuż linii 408 oraz tor łącznikowy nr 301) oraz przyległe odcinki linii: 273, 406, 432, 433, 351 i 851.

Choć objęty zamówieniem odcinek wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, prace nie będą dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia ma być cena. Oferty można składać do poranku 9 lutego.

Główny cel inwestycji to skrócenie czasu przejazdu do granicy, a wraz z rozpoczętymi niedawno pracami po stronie niemieckiej – na całym ciągu między Szczecinem a Berlinem. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynosić 160 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. W tym samym czasie jednotorowa dziś linia 409 zostanie rozbudowana o drugi tor (początkowo zastosowanie takiego rozwiązania nie było przesądzone) i zelektryfikowana. Poprawa przepustowości ma umożliwić w przyszłości kursowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, a także kierowanie na linię pociągów towarowych o długości do 750 m.

Polska i Niemcy przymierzają się do modernizacji ciągu Szczecin – Berlin od dawna. Już w roku 2012 podpisano umowę o współpracy w tej sprawie. Planowano wówczas zakończenie inwestycji w roku 2020, jednak harmonogram musiał zostać znacząco zmieniony (dopiero pod koniec 2019 r. PKP PLK ogłosiły przetarg na dokumentację przedprojektową). Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy ten fakt problemami po stronie niemieckiej. Obecny termin to rok 2026.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij