Partnerzy serwisu:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros
Przedstawiciele holenderskiego rządu poinformowali oficjalnie o anulowaniu kontraktu na dostawę 16 pociągów V250 Albatros, zawartego z włoską firmą AnsaldoBreda. Decyzja rządu jest zgodna z życzeniem Kolei Holenderskich NS.

Według przedstawicieli rządu, pociągi nie spełniają przyjętych wcześniej wymagań. Minister infrastruktury Holandii Wilma Mansveld oznajmiła, że rząd ma wiele argumentów przemawiających za poparciem stanowiska kolejarzy holenderskich oraz Kolei Belgijskich SNCB, które już wycofały się z kontraktu na trzy pociągi.

Jak mówi minister, do producenta trafiło do tej pory 120 mln euro z kwoty, na którą opiewał kontrakt, jednak na razie nie wiadomo, czy uda się odzyskać całość wydanych pieniędzy. Rząd zaznacza, że następny krok leży po stronie kolei NS, przy czym tak naprawdę nie byłaby wykluczona renegocjacja kontraktu z AnsaldoBreda.

Producent już zadeklarował, że podejmie działania prawne przeciwko SNCB oraz przeciwko  Kolejom Holenderskim. W czasie konferencji prasowej, która odbyła się na początku czerwca, szef AnsaldoBreda Maurizio Manfellotto argumentował, że pociągi V250 są bezpieczne oraz że przyznano im wszelkie niezbędne certyfikaty i pozwolenia. - Kolej dużych prędkości to nie tylko pociąg, lecz także infrastruktura, urządzenia sterowania oraz systemy bezpieczeństwa - powiedział. W swoim wystąpieniu Manfellotto podkreślił, że prawdopodobny problem z pociągami V250 leżał po stronie firmy NS Financial Services, która miała odpowiadać za wdrożenie szybkich połączeń, ale także przede wszystkim za zintegrowanie różnych systemów niezbędnych do uruchomienia pociągów w regularnych kursach. Przedstawiciel producenta odrzuca wszystkie argumenty kolejarzy.

Warto dodać, że po uruchomieniu pierwszych kursów, pociągi V250 wykazały mnóstwo usterek mających wpływ na bezpieczeństwo pasażerów. Poza tym pociągi dotarły do zamawiających ze znacznym opóźnieniem.

Przypomnijmy, że aby zmniejszyć uciążliwości związane z brakiem nowych pociągów, SNCB chce zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów na trasie Bruksela - Haga z ośmiu do dziesięciu dziennie. oraz do 12 w nowym rozkładzie jazdy. SNCB wspólnie z Hispeed zwróciły się również do przewoźnika Thalys o zwiększenie liczby kursów w nowym rozkładzie na trasie Bruksela - Amsterdam do 12 dziennie. Przewoźnicy chcą wspólnie z Eurostarem uruchomić dwa kursy dziennie w relacji Londyn - Bruksela - Amsterdam w rozkładzie, który wejdzie w życie w grudniu 2016 roku.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Zobacz również:

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5