Partnerzy serwisu:

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, RYnek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam
Przedstawiciele firmy Arriva zwrócili się do holenderskiego rządu, by ten pozwolił prywatnym operatorom na prowadzenie przewozów w miejsce pociągów Fyra, które w styczniu tego roku zostały wycofane z ekspoloatacji.

Koleje Holenderskie NS i Koleje Belgijskie NSCB zakupiły składy Fyra (znane pod nazwą Albatros) do obsługi międzynarodowych, szybkich połączeń Bruksela - Amsterdam. Po kilkuletnich opóźnieniach w dostawach, krótka eksploatacja pociągów wykazała liczne usterki i nieprzystosowanie pociągów do obsługi trasy, dlatego obaj przewoźnicy wycofali się z kontraktów i walczą o odszkodowania oraz zwrot pieniędzy, które do tej pory zapłacili producentowi - firmie AnsaldoBreda. Sytuacja spowodowała duży problem, ponieważ połączenia miały uatrakcyjnić oferty obu przewoźników. W tej chwili Koleje Holenderskie mówią nawet o złych wynikach finansowych przewoźnika spowodowanych unieruchomieniem składów.

Jest rozwiązanie

Na pomoc Kolejom Holenderskim przyszła firma Arriva. Prywatny operator zwrócił się do rządu, aby ten umożliwił prywatnym przewoźnikom uruchomienie przewozów, które zastąpiłyby ofertę planowaną wcześniej pod marką Fyra. Dyrektor Arrivy w Holandii Anne Hettinga zasygnalizował, że firma ma plan na poprawienie dotychczasowe oferty przewozowej na linii Bruksela - Amsterdam. Pociągi kursowałyby holenderską linią HSL Zuid (łączącej przedmieścia Amsterdamu z granicą z Belgią). Przewozy miałyby być prowadzone we współpracy z niemiecką koleją Deutsche Bahn. W przyszłości usługa mogłaby objąć wydłużenie kursów. Rozpoczęcie obsługi połączeń mogłoby nastąpić w grudniu 2016 roku i byłoby poprzedzone dostawą zamówionych przez Arrivę pociągów do obsługi szybkiego połączenia. Aby przygotować szczegółową ofertą przewozową, Arriva zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury o przedstawienie bardziej szczegółowych informacji dotyczących obsługi połączenia.

Włoskie pociągi pogrążyły Koleje Holenderskie

Przypomnijmy: Kursy między Belgią a Holandią wystartowały w grudniu 2012 roku, ale już kilkanaście dni później pociągi Fyra włoskiego producenta AnsaldoBreda zostały wycofane z eksploatacji. Zaraz po wstrzymaniu kursów, Koleje Holenderskie musiały uporać się z zapewnieniem pasażerom alternatywnych połączeń. Władze Kolei Holenderskich szacują, że straty poniesione z tytułu fiaska nowego połączenia pogrążyły przewoźnika, znacznie pogarszając jego tegoroczny wynik finansowy.

Warto dodać, że Arriva, która chciałaby obsłużyć połączenie, ma już na swoim koncie kontrakt na obsługę przewozów międzynarodowych Holandia - Belgia. Od grudnia przyszłego roku przewoźnik ma obsługiwać połączenia Haga - Bruksela. Pociągi nie będą jednak wykorzystywały linii HSL Zuid, przystosowaną do maksymalnych prędkości 300 km/h.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5