Partnerzy serwisu:

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Miały poprawić ofertę przewoźników, a w rzeczywistości przyniosły gigantyczne straty - takie stanowiska prezentują przedstawiciele Kolei Holenderskich (NS) i Kolei Belgijskich (SNCB) w sprawie włoskich pociągów Fyra. Jak wykazują raporty przewoźników, pociągi pełne były licznych usterek. Jeden przewoźnik m. in. chce zwrócić pociągi producentowi, a drugi zadowoli się niemałym odszkodowaniem.

Wartość kontraktu zrealizowanego przez włoską firmę AnsaldoBreda dla NS to około 200 mln euro. Jak informowaliśmy wcześniej, przewoźnik nie chce już pociągów i domaga się, aby odebrał je producent. To jednak nie wszystko. Holendrzy chcą odszkodowania także za wszelkie straty, jakie poniósł przewoźnik, w tym koszty związane z zastępowaniem wadliwych pociągów innymi, koszty sądowe i opłaty za postój pociągów w bazie utrzymaniowej.

Koleje Belgijskie natomiast złożyły pozew o odszkodowanie za straty, jakie poniosły. SNCB domaga się na początek 27 mln euro, jednak przewoźnik chce też 12,7 mln euro odszkodowania za opóźnione dostawy pociągów. A zatem łącznie Belgowie domagają się około 40 mln euro odszkodowań.

Jak donosi portal International Rail Journal, producent pociągów broni się i stoi na stanowisku, że to jednak nie on zawinił. W jednej z holenderskich gazet ukazał się list otwarty szefa AnsaldoBredy, w którym producent tłumaczy, że to nie on jest odpowiedzialny za klęskę przewoźników przy uruchamianiu nowych połączeń. Już wcześniej Maurizio Manfellotto deklarował, że pociągi Fyra mogą w krótkim czasie powrócić do obsługi połączeń kolejowych. Producent deklaruje, że jest w stanie szybko przystosować pociągi do obsługi połączeń w ekstremalnych warunkach zimowych, mimo że takiego elementu nie zapewniał kontrakt z producentem.

Przypomnijmy: Koleje Holenderskie zamówiły 16 pociągów, a Koleje Belgijskie - 3. Problemy ze składami miały początkowo Koleje Belgijskie SNCB. Według przedstawicieli SNCB, w pociągach odkryto wiele błędów i niedociągnięć. Producent znacznie opóźniał się też w dostawach. Kiedy jednostki zostały zamówione w maju 2004 roku, termin dostawy ustalono na rok 2007. Jednak pierwsze składy rozpoczęły kursy dopiero w grudniu 2012 roku. Już miesiąc później składy przestały kursować ze względu na liczne problemy techniczne.

Z konsultacji technicznych przeprowadzonych przez SNCB wynika, że pociągi pełne są usterek technicznych. Dodatkowo dość krótki okres eksploatacji pociągów w okresie zimowym wykazał zupełne nieprzystosowanie pociągów do prowadzenia kursów przy mrozie i opadach śniegu.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5