Partnerzy serwisu:

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra
Włoski producent pociągów Ansaldobreda nie zgadza się na unieważnienie kontraktu Kolei Holenderskich (NS) dotyczącego dostawy 16 pociągów V250 Fyra. Według producenta, za niepowodzenie uruchomienia nowych pociągów odpowiedzialny jest przewoźnik, który niepoprawnie prowadził proces wdrażania składów.

Szef firmy AnsaldoBreda Maurizio Manfellotto przekonuje, że pociągi są bezpieczne i że zostały przystosowane do prowadzenia komercyjnych przewozów, także zimą. Manfellotto podkreśla, że firma nie zgodzi się na zwrot pociągów, których przewoźnik już nie chce.

Problemy z pociągami Fyra miały początkowo Koleje Belgijskie SNCB. Według przedstawicieli Kolei Belgijskich, w pociągach odkryto wiele błędów i niedociągnięć. Producent znacznie opóźniał się też w dostawach. Dlatego też SNCB wycofało się z kontraktu.

Według przedstawicieli rządu Holandii, pociągi nie spełniają przyjętych wcześniej wymagań. Minister infrastruktury Holandii Wilma Mansveld oznajmiła w czerwcu, że rząd ma wiele argumentów przemawiających za poparciem stanowiska kolejarzy holenderskich oraz Kolei Belgijskich SNCB. Szef firmy AnsaldoBreda argumentował jednak, że pociągi V250 są bezpieczne oraz że przyznano im wszelkie niezbędne certyfikaty i pozwolenia. - Kolej dużych prędkości to nie tylko pociąg, lecz także infrastruktura, urządzenia sterowania oraz systemy bezpieczeństwa - powiedział w czasie swojego wystąpienia w czerwcu tego roku.

Teraz Manfellotto podkreśla, że prawdopodobny problem z pociągami V250 leżał po stronie firmy NS Financial Services, która miała odpowiadać za wdrożenie szybkich połączeń, ale także przede wszystkim za zintegrowanie różnych systemów niezbędnych do uruchomienia pociągów w regularnych kursach. Przedstawiciel producenta odrzucił wszystkie argumenty holenderskich kolejarzy. AnsaldoBreda w swoim oświadczeniu zarzuca również Holendrom złe wdrożenie planu naprawczego, który został opracowany po tym, jak Koleje Belgijskie i Koleje Holenderskie miały problemy z obsługą składów zimą. Według przedstawiciela firmy, gdyby plan został wdrożony należycie, przynajmniej pięć pociągów byłoby gotowych do jazdy w trudnych warunkach zimowych.  AnsaldoBreda proponuje także montaż pługów odśnieżających, które zapobiegłyby gromadzeniu się lodu. NS argumentuje jednak, że plan naprawczy był nie do zrealizowania.

Holendrzy zwrócili się już do producenta o odbiór 16 składów, które znajdują się w Amsterdamie. Przewoźnik domaga się także zwrotu 200 mln euro, obejmujących już zapłacone pieniądze oraz straty wynikające z problemów z uruchomieniem połączeń. Sprawa znalazła fiinał w sądzie.


 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Śšwiat

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5