NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

| Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22.08.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-08-22 10:05:03 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Czy widzicie jakieś analogie z naszym Pseudolino?
2013-08-22 10:14:03 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Logiczne że jeśli wydasz kupę kasy na graty które nie nadają się do jazdy to wychodzi strata...
2013-08-22 10:33:50 Autor: Kristofor
---.182.89.226.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@GFM nie widze żadnej analogii. Holendrzy i Belgowie zamówili niesprawdzone konstrukcje które dojechały z kilkuletnim opóźnieniem. Jeszcze przed ich przyjazdem było widać ze to wtopa, bo producent nie radzil sobie zupełnie z ich poskładaniem, a co tu mówić o bezusterkowej eksploatacji...
2013-08-22 12:51:48 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@GFM
Nie. Raczej analogie z Pesą i Newagiem.
2013-08-22 14:04:16 Autor: pasazer1
---.220.80.33
Rozumiem że pociągi na 250 km/h miały tam jeździć 250 km/h ?
2013-08-22 14:39:18 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś mi nie pasuje z "tymi pociągami".
Przecież nie płacono za nie jednorazowo przy odbiorze. Zaliczki i to na duże kwoty szły do AB już od kilku lat i co... wtedy był zysk, a teraz nagle Fyry mają aż tak duży udział w stratach?
2013-08-22 15:36:31 Autor: boge
---.ec.europa.eu
@jatal
Mają udział w stratach, bo nie generują spodziewanych przychodów (zarówno przychodów przewoźników z biletów, jak i przychodów operatora infrasktruktury z tytułu stawek dostępu do wybudowanej szybkiej linii). Okazały się martwym wydatkiem zamiast inwestycją, która zaczyna się zwracać.
2013-08-22 15:38:45 Autor: boge
---.ec.europa.eu
Trzeba do tego doliczyć chaos na torach po wycofaniu pociągów i prawdopodobnie odpływ części pasażerów, którzy wcześniej jeździli klasycznymi pociągami na tej linii.
2013-08-23 13:10:35 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post boge:
"Trzeba do tego doliczyć chaos na torach po wycofaniu pociągów i prawdopodobnie odpływ części pasażerów, którzy wcześniej jeździli klasycznymi pociągami na tej linii."
I to jest właśnie ta analogia, o którą najbardziej mi chodziło.
2013-08-29 09:54:02 Autor: Diabelska Turbina
---.cdma.centertel.pl
cytat: "Koleje Holenderskie zredukowały także liczbę połączeń krajowych w związku z recesją oraz wyższymi kosztami eksploatacji pociągów."
Przyznam się, że nie zauważyłem jakoś tej redukcji. Przynajmniej w Venlo i okolicach, skąd wróciłem niedawno. Jak były dwa pociągi na godzinę do Den Haag tak są. W sąsiednim Eindhoven też raczej nie zauważyłem różnicy. NS za to wystawiał często Sprintery na trasie Venlo - Den Haag, co wcześniej właściwie się nie zdarzało. Veolia także utrzymała siatkę połączeń lokalnych w Limburgii, z tym, że rzadziej jeździły składy w podwójnej trakcji (2xGTW2/8). No i mniej trójczłonów GTW2/10 jeździło.
A Fyra w zeszłym roku wyglądała tak:
http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=14583
Nie dane mi było zapuścić się w okolice Bredy w tym roku, a to właśnie przez "recesję" i brak czasu.
Nie wiem skąd redakcja wytrzasnęła ten artykuł, ale powinna być jeszcze w nim wzmianka o remontach. A właściwie dość obszerny akapit. Wystarczy wejść na stronę ns.nl i na mapce można zobaczyć co i gdzie się remontuje. Tu zaznaczyć chcę, że sporo remontów już zrobiono. Zwłaszcza na głównych liniach.
Te remonty także przyczyniły się do zmniejszenia potoków pasażerów, bo wystawianie AKZ czy KKZ na dość długich odcinkach raczej nie zachęcało. No i czas przejazdu się zwiększył znacząco w niektórych przypadkach.
2013-08-29 17:09:30 Autor: thom
---.becker.de
Puszczanie sprinterow ("pieskow") bylo spowodowane przebudowa bocznic w Venlo,
prace te zostaly w okolicach konca lipca zostaly zakonczone i teraz sytuacja powinna
byc normalna.

Ogolnie koleje holenderskie sa po prostu swietne. W sytuacji jakis uszkodzen sieci
kolejowej natychmiast jest organizowana komunikacja zastepcza do nastepnej duzej
stacji, gdzie podstawiany jest pociag zastepczy. Dzieki temu opoznienia wieksze niz
15 minut sa rzadkoscia. W Niemczech natomiast jest to normalka.

Do wad NS zaliczylbym po pierwsze panike, gdy spadnie nawet 3 cm smiegu. Po drugie:
s*anie na tory w wiekszosci pociagow - na szczescie w nowych/starych po naprawach
sa juz bioreaktory.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS