Partnerzy serwisu:

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Dochodzenie ws. pociągów Fyra bez powodzenia. Kolejarze odmówili współpracy
Państwowy urząd ds. kontroli Belgii zawiesił postępowanie dotyczące kontraktu na dostawę pociągów do obsługi połączeń znanych pod marką Fyra. Jak twierdzą przedstawiciele urzędu, ani Koleje Belgijskie SNCB, ani Koleje Holenderskie NS nie chcą ujawnić informacji, o które wystąpili prowadzący postępowanie urzędnicy.

Sprawa prowadzona przez belgijski urząd ds. kontroli dotyczy zerwania kontraktu na dostawę włoskich pociągów mogących obsługiwać połączenia z prędkością do 250 km/h. Pociągi zostały kupione zarówno przez Koleje Belgijskie (3 składy), jak i Koleje Holenderskie (16 składów). Jak mówią pracownicy państwowego urzędu, któremu powierzono skontrolowanie sprawy, niezbędnych dokumentów nie udało się uzyskać także w dochodzeniu prowadzonym przez rząd Holandii. SNCB broni jednak swojej pozycji i podkreśla, że nie ma nic do ukrycia. Zarówno Koleje Belgijskie, jak i Koleje Holenderskie, są w tej chwili na etapie przygotowania pozwu. Rząd Holandii ma również wszcząć dochodzenie na szczeblu parlamentarnym.

Gigantyczne straty

W czasie debaty w holenderskim parlamencie, która odbyła się w listopadzie minionego roku, minister finansów Holandii Jeroen Dijsselbloem poinformował, że strata Kolei Holenderskich (NS) związana z niepowodzeniem uruchomienia przewozów pociągami Fyra sięga co najmniej 221 mln euro. Całkowite koszty, z uwzględnieniem opłat prawnych oraz kosztów wycofania się z kontraktu na dostawę pociągów V250 Albatros, mogą osiągnąć poziom nawet 465 mln euro.

Jest inne rozwiązanie

Teraz Holandia próbuje rozwiązać problem braku pociągów do obsługi połączeń, którym miały być dedykowane pociągi. Dlatego w grudniu minionego roku NS zamówiły 19 lokomotyw Traxx F140 MS, które wyprodukuje firma Bombardier. Wielosystemowe lokomotywy będą obsługiwały krajowe połączenia prowadzone po linii HSL-Zuid. Tym samym Holendrzy na razie rezygnują z planu uruchamiania szybkich połączeń, które miały być obsługiwane pociągami V250 Albatros.

Przypomnijmy: Koleje Holenderskie wycofały się z projektu uruchomienia szybkich połączeń między Holandią a Belgią po tym, jak ujawniono wiele usterek w pociągach V250 Albatros wyprodukowanych przez włoską firmę AnsaldoBreda. Z kontraktu wycofała się zarówno Holandia, jak i Belgia.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Zobacz również:

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Śšwiat

Rząd Holandii za wycofaniem się z kontraktu na pociągi V250 Albatros

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 11 czerwca 2013

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Śšwiat

Kryzys i pociągi Fyra przyczyną strat Kolei Holenderskich

Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Holenderski przewoźnik chce zwrócić producentowi 16 pociągów Fyra

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

Śšwiat

Belgia i Holandia walczą z producentem felernych pociągów

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 28 września 2013

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

Śšwiat

Arriva gotowa przejąć połączenie Bruksela - Amsterdam

IRJ/lp, RYnek Kolejowy 20 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5