Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
10-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony
fot. RegioJet
Pomimo narzekań na terminy dostaw RegioJet będzie kontynuował współpracę z Alstomem, który wyprodukuje dla przewoźnika lokomotywy Traxx. Ich pudła budowane są we Wrocławiu.

RegioJet pierwsze lokomotywy Traxx MS3 zamówił w marcu 2019 roku. Dwie z piętnastu sztuk wielosystemowych lokomotyw operator odebrał dopiero w końcu 2020 roku. W końcu 2022 roku dostawy wciąż nie były zakończone a szef RegioJetu wyraził chęć zakończenia współpracy z Alstomem (umowa podpisywana była jeszcze z Bombardierem, którego przejął Alstom). Zdradził, że prowadzi rozmowy z CRRC. 

RegioJet  jednak chce Traxxy MS3

Widocznie ta informacja była jednak mobilizująca dla Alstomu. 7 lutego RegioJet poinformował, że podpisał z Alstomem umowę na kolejnych 13 Traxxów MS 3. Część z tych lokomotyw ma wspomóc operatora w realizowaniu połączeń w Czechach i z Czech na Słowację, Węgry, do Austrii i Polski (jeden z Traxxów regularnie prowadzi pociąg z Pragi do Przemyśla).

Część natomiast trafi do poolu taborowego RegioJet. Przewoźnik chce bowiem zarabiać na wynajmie lokomotyw wielosystemowych innym przewoźnikom, zwłaszcza operatorom cargo. Narracja RegioJet odnośnie producenta pojazdów radykalnie się zmieniła.

– Te nowoczesne lokomotywy to niezawodna i sprawdzona część naszego parku lokomotyw. Poza zwiększoną wydajnością i niższymi kosztami eksploatacji nowe lokomotywy pozwolą nam na dalszy rozwój niezawodnych usług przewozów kolejowych pod marką RegioJet w Czechach, a także w innych krajach europejskich – powiedział Radim Jančura właściciel RegioJet. Do zakupu miała RJ przekonać zdolność do oszczędności energii na poziomie od 5 do nawet 7 procent względem innego taboru trakcyjnego, którą mają Traxxy. Zostało to sprawdzone przez spółkę. Pojazdy mają być dostarczone na jesieni 2024.

Łącznie, na dzień 7 lutego 2023, RegioJet dysponuje osiemnastoma Traxxami MS3 najnowszej generacji i czterema nieco starszymi pojazdami, poprzedniej serii.

Nowe Vectrony w CD. Będą też w Leo Express?

Tymczasem Koleje Czeskie poinformowały, że w tym roku będą korzystać z kolejnych 12 lokomotyw wielosystemowych Vectron, którę będą leasingować od firmy RSL. W przyszłym roku ma być ich łącznie 50 (od dwóch firm leasingowych), są wykorzystywane głównie na trasach międzynarodowych. W 2025 będą zastępowane własnymi Vectronami, przygotowanymi do prędkości 230 km/h. Koleje Czeskie kupiły ich 50.

Co ciekawe, do eksploatacji Vectronów przymierza się także trzeci operator: Leo Express. We wniosku o przydział trasy Praga – Bratysława napisał, że chce tam wykorzystywać właśnie Vectrona i wagony. Takiego taboru przewoźnik kupiony przez hiszpańskie Renfe dotychczas nie ma, ale może go albo kupić, albo, jak Koleje Czeskie, wynająć.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Biznes

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 01 kwietnia 2025

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Zobacz również:

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Biznes

Elfy.eu debiutują w Pradze [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 01 kwietnia 2025

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij