Warszawa, Kraków, Poznań i Gdańsk to nie jedyne kierunki, w których chciałby jeździć RegioJet. Od końca 2026 roku na celowniku czeskiego prywatnego przewoźnika są kolejne miasta. Plan jest długoterminowy. Gdzie w takim razie zobaczymy żółte pociągi?
Za kilka dni minie miesiąc, odkąd ruszyło pierwsze wewnątrzkrajowe połączenie czeskiego przewoźnika RegioJet.
Od 18 września jedna para żółtych pociągów kursuje codziennie pomiędzy Warszawą a Krakowem. Z kolei za niecały miesiąc będzie można kupować bilety na nowe połączenia od 14 grudnia – ceny mają zaczynać się od 9 złotych w górę.
Składy mają wówczas kursować na trasach: z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego, Poznania Głównego i Pragi Zahradní Město oraz z Krakowa Głównego do Gdyni Głównej.
Kolejny etap rozwoju RegioJet – po 2026 roku Jedną z informacji, którą przekazał przewoźnik w tym tygodniu, są plany rozwojowe. Nie mówimy tutaj o zwiększeniu liczby kursów, co ma nastąpić od końca drugiego tygodnia grudnia tego roku, ale o nowych połączeniach, które planowane są od końca 2026 r.
Materiały RegioJet | Mapa połączeń RegioJet, które mają wystartować w grudniu 2026 roku
– Chcemy podzielić się z polskimi pasażerami standardami obsługi, które doskonaliliśmy w innych krajach naszego regionu. W Polsce chcemy łączyć atrakcyjne ceny biletów z wysoką jakością podróży, aby RegioJet stał się przewoźnikiem pierwszego wyboru na trasach między głównymi polskimi miastami – przekazał Radim Jančura, właściciel RegioJet.
Za rok blisko 50 kursów pociągów RegioJet W ostatnim czasie prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał kilka decyzji – w trybie otwartego dostępu – dotyczących możliwości uruchomienia pasażerskich przewozów krajowych i międzynarodowych. Przewoźnik chce do końca 2031 roku uruchomić 11 nowych tras. O szeregu z nich - do Wrocławia, Szczecina, Poznania i Berlina
piszemy tutaj.– Jeżeli mówimy o rozkładzie jazdy 2026/2027, to będziemy mieć interwał co godzinę w szczycie i dwie godziny poza szczytem. To sprawia, że te pierwsze pociągi wyjeżdżają koło czwartej, bliżej piątej rano. Wszystko będzie i tak finalnie zależeć od tego, czy zarządca infrastruktury będzie w stanie interwałowy rozkład jazdy nam zagwarantować – wyjaśnił Michał Plaza,
country manager RegioJet w Polsce.
- Warszawa – Poznań – Wrocław
Warszawa Wschodnia: 4:45 (p. 8:43) 7:15 (p. 11:13), 11:15 (p. 15:13), 13:15 (p. 17:13), 17:15 (p. 21:13)
Wrocław Główny: 5:52 (p. 9:50), 9:52 (p. 13:50), 11:52 (p. 15:50), 15:52 (p. 19:50), 18:52 (p. 22:50)
- Warszawa – Poznań – Berlin
Warszawa Wschodnia: 5:45 (p. 11:07), 9:15 (p. 11:37), 15:15 (p. 20:37)
Berlin Hbf: 6:28 (p. 11:50), 12:28 (p. 17:50), 15:58 (p. 20:20)
Warszawa Wschodnia: 19:15 (p. 21:50)
Poznań Główny: 5:45 (p. 8:20)
- Warszawa – Poznań – Szczecin
Warszawa Wschodnia: 16:15 (p. 20:44)
Szczecin Główny: 6:21 (p. 10:50)
- Warszawa – Katowice – Gliwice
Warszawa Wschodnia: 7:36 (p. 10:46) ,11:36 (p. 14:46), 15:36 (p. 18:36), 19:36 (p. 22:36)
Gliwice: 5:20 (p. 8:30), 9:20 (p. 12:30), 13:20 (p. 16:30), 17:20 (p. 20:30)
- Gliwice – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
Gdynia Główna: 6:35 (p. 12:40), 10:35 (p. 16:40)
Gliwice: 11:26 (p. 17:31), 15:26 (p. 21:31)
- Kraków – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
Gdynia Główna: 4:35 (p. 10:15), 8:35 (p. 14:15), 12:35 (p. 18:15), 16:35 (p. 22:15)
Kraków Płaszów: 5:51 (p. 11:31), 9:51 (p. 15:31), 13:51 (p. 19:31), 17:51 (p. 23:31)
Gdynia Główna: 18:35 (p. 21:46)
Warszawa Zachodnia: 6:30 (p. 9:31)
Warszawa Wschodnia: 5:36 (p. 8:21), 9:36 (p. 12:21), 13:36 (p. 16:21), 17:36 (p. 20:21)
Kraków Główny: 7:45 (p. 10:30), 11:45 (p. 14:30), 15:45 (p. 18:30), 19:51 (p. 22:36)
- Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Bogumin
Gdynia Główna: 14:35 (p. 21:41)
Bogumin: 6:25 (p. 13:31)
- Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Brzecław – Wiedeń
Gdynia Główna: 6:33 (p. 17:35)
Wien Hbf: 10:10 (p. 21:11)
- Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Praga
Przemyśl Główny: 9:32 (p. 18:09)
Praha hl.n.: 9:47 (p. 18:16)
Od przedstawicieli przewoźnika słyszymy, że godziny wskazane we wnioskach w ramach procedury otwartodostępowej są orientacyjne i mogą jeszcze ulec zmianie. – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydaje te decyzje, że to są jak gdyby kategoryczne czasy [przejazdu] – tłumaczy Plaza. – My potem staramy się znaleźć również z zarządcą infrastruktury jak gdyby złoty środek, abyśmy mogli wyjechać. Jednak i tak ostatnie słowo zawsze należy do zarządcy infrastruktury, który po prostu musi znaleźć przepustowość.

Fot. Łukasz Malinowski | Wagon drugiej klasy pociągu RegioJet w standardzie "Relax" Cztery opcje biletowe oraz obsługa pasażerów W ramach przedstawionych planów RegioJet będzie nadal oferował przewozy pasażerskie w dwóch klasach i czterech standardach podróży, różniących się wyposażeniem wagonów czy zakresem usług wliczonych w cenę biletu.
- Business (1 KL): duże skórzane fotele w przedziale dla czterech pasażerów. W cenie biletu są zawarte sok, kawa i woda,
- Relax (2 KL): skórzane fotele w wagonie bezprzedziałowym. Kawa i woda są dostępne bezpłatnie,
- Standard (2 KL): miejsca w przedziale sześcioosobowym. Alternatywnie pasażerowie mogą wybrać wagon bezprzedziałowy ASTRA wyposażony w ekrany w oparciach foteli. W cenie biletu znajduje się kawa i woda,
- Low Cost (2 KL): najbardziej ekonomiczna opcja, dostępna zarówno w wagonach przedziałowych, jak i bezprzedziałowych. Pasażerowie otrzymują bezpłatną wodę.
Podczas podróży podróżni będą mogli zakupić gotowe posiłki i przekąski, a we wszystkich klasach będzie dostępne bezpłatne Wi-Fi. Dodatkowo RJ wprowadzi dla polskich pasażerów możliwość bezpłatnego anulowania biletu do 15 minut przed odjazdem oraz darmowej rezerwacji miejsca. Ta pierwsza opcja wyróżnia się na tle konkurencji, bo większość przewoźników pobiera tzw. odstępne za całkowitą rezygnację z przejazdu.