Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy
Graf. CRRC
Czeski prywatny przewoźnik kolejowy RegioJet rozpoczął negocjację z chińskim producentem taboru kolejowego CRRC. Rozmowy dotyczą ewentualnej dostawy elektrycznych lokomotyw.

O rozpoczętych z Chińczykami negocjacjach, dotyczących ewentualnej produkcji lokomotyw dla pasażerskiego operatora, jako pierwszy napisała czeska gazeta Denik N. Informację podchwycił portal zdopravy.cz. Powodem startu negocjacji operatora z Chińczykami ma być niezadowolenie z opóźniających się dostaw lokomotyw Traxx MS3 od Alstomu.

– Zamówiliśmy w Alstomie lokomotywy (wcześniej Traxxy produkował Bombardier, jednak został kupiony przez Alstom – dop. red.), jednak borykamy się z niesolidnością Alstomu. Dostawy są bardzo opóźnione i nie widzimy woli, aby cokolwiek zmienić – powiedział Radim Jančura, właściciel RegioJet. Operator złożył zamówienie na 15 Traxxów i rozważał opcję zakupu kolejnych, wiadomo już jednak, że nie będzie ona realizowana. Co ciekawe – jeden z tych elektrowozów prowadzi pociągi z Pragi do Przemyśla.

Jančura w rozmowie z prasą pokreślił, że wciąż nie otrzymał kompletu pojazdów i dlatego rozpoczyna rozmowy z CRRC. Chiński producent testuje właśnie w Czechach zbudowaną dla węgierskiego klienta lokomotywę elektryczną Bizon, jednak charakterystyka tego elektrowozu jest bardziej odpowiednia do prowadzenia ciężkich składów towarowych.

– Rozmowy z CRRC dotyczą zaprojektowania i zamówienia nowej lokomotywy – powiedział Radim Jančura dla czeskiej prasy. – Damy im szansę, jeśli będą w stanie dostarczyć produkt wysokiej jakości, zdolny do działania w całej Europie – dodał.

CRRC w Czechach nie ma dobrej passy. Po trzech latach testy homologacyjne zamówionych przez innego prywatnego przewoźnika (Leo Express) zespołów trakcyjnych Sirius wreszcie dobiegają końca, ale Leo Express już zrezygnował z ich zakupu. Nie jest wykluczone, że gotowe pojazdy kupi lub wyleasinguje właśnie RegioJet. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5