NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h

| Jakub Madrjas 20.09.2022 3,6k

Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
fot. CD
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Podczas pierwszego dnia targów Innotrans Siemens i České Dráhy zaprezentowały wspólnie nową wersję lokomotywy Vectron. W 2025 roku, po testach i dopuszczeniu do ruchu, ma prowadzić pociągi międzynarodowe przewoźnika w trasach międzynarodowych z prędkością aż 230 km/h.
To pierwsza prezentacja nowej wersji lokomotywy wielosystemowej Vectron MS, która dzięki dalszemu rozwojowi platformy pojedzie z prędkością do 230 km/h. Koleje Czeskie (České Dráhy, CD) ledwie w marcu tego roku stały się pierwszą firmą, która zamówiła nową, najszybszą wersję uznanej lokomotywy. Kontrakt jest ogromny, bo obejmuje aż 50 lokomotyw wraz z piętnastoletnim serwisem.

To jednak, że czeska firma zdecydowała się na tak odważny zakup nie jest zaskoczeniem - przewoźnik już wcześniej zamawiał bowiem w Siemensie produkowane w konsorcjum ze Skodą komfortowe wagony Viaggio, dopuszczone do ruchu z prędkością 230 km/h (jako jedyne w Europie). Będą one wykorzystywane z nowymi Vectronami w systemie push-pull - podobnie działa posiadany już przez CD RailJet, oparty jednak o starszą platformę lokomotyw Taurus.

Składy prowadzone szybkimi Vectronami 230 do mają prowadzić pociągi z Czech do Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. - Pociągi międzynarodowe są częścią polityki New Deal. Jednak żeby pasażerowie zdecydowali się na podróż pociągiem zamiast samolotu, musimy im dać nie tylko szybki połączenia, ale też dostępne, przyjazne użytkownikowi i niezawodne - podkreślał prezes CD Michal Krapinec dodając, że niewykluczona jest też trasa aż do Kopenhagi. 

- To nie jest nasz pierwszy wspólny projekt, bo z Siemensem współpracuje nam się bardzo dobrze - podsumował Michal Krapinec.

Uzupełnienie
Jak dowiedzieliśmy się u producenta lokomotyw, konstrukcyjnie nowy Vectron 230 nie różni się od standardowego Vectrona MS. Zastosowano w nim jednak inną przekładnię, zmieniono okładziny hamulcowe oraz aerodynamiczny zgarniacz. Do uzyskania dopuszczenia dla wyższej prędkości potrzebne jednak będą ponowne badania elektrowozu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5