Partnerzy serwisu:
Biznes

RegioJet chce zainwestować 20 mln zł. W planach własne zaplecze w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
17-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
RegioJet chce zainwestować 20 mln zł. W planach własne zaplecze w Polsce
Fot. Łukasz MalinowskiPociąg RegioJet na stacji Kraków Główny
Okres pilotażowy, który ma potrwać do końca marca 2026 roku, nie zwalnia czeskiego przewoźnika z podstawowych obowiązków związanych z utrzymaniem taboru. Wagony trzeba sprzątać czy naprawiać – na razie będą to robić podmioty zewnętrzne. Docelowo RegioJet chce mieć własne zaplecze techniczne.

Na razie żółte pociągi realizują dwa kursy dziennie, chociaż od połowy grudnia będzie ich już 30. I gdyby dodać do tego plany na koniec przyszłego roku, to mamy blisko 50 kursów, które będą wykonywały pociągi RegioJetu.

Utrzymanie składów przed podmioty zewnętrzne

Wiadomo, że do obsługi połączeń od nowego rocznego rozkładu jazdy, czeski przewoźnik chce wykorzystać 10 składów, które stacjonować będą w Krakowie, Gdyni, Poznaniu oraz w Warszawie. Za rok ta liczba zwiększy się o 10 kolejnych składów oraz o lokalizacje w Gliwicach i we Wrocławiu. RJ deklarował niedawno, że na terenie Polski mógłby posiadać blisko 200 wagonów.

– Będziemy szukać firmy lub firm, które na stajach, gdzie kończą nasze pociągi przeprowadzą sprzątnie, zarówno w podstawowym i rozszerzonym zakresie – tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" Radim Jančura, właściciel RegioJet. 

Przewoźnik chce jednak posiadać własne zaplecze techniczne, gdzie składy będą na bieżąco utrzymywane. – Poszukujemy miejsca, gdzie będzie mogło powstać nasze zaplecze. To musi być hala, w której pomieści się od ośmiu do dziesięciu wagonów. Musi pozwalać na bieżącą konserwację, jak i na większe naprawy – zdradza szef RJ.

Docelowo własne zaplecze RegioJet nawet za 20 mln zł 

I dodaje: – My nie musimy budować zaplecza, ale chcemy to zrobić, żeby bieżącą konserwację wykonywać tutaj na miejscu, a nie wysyłać [wagonów i lokomotyw] do Pragi. Ale to co dla nas jest najważniejsze to to, że chcemy stworzyć tzw. obrátove nádraží. To jest takie miejsce, gdzie przede wszystkim będzie można uzupełnić wodę czy usunąć nieczystości z toalet.

RegioJet na tę inwestycję chce przeznaczyć 20 mln złotych. W grę wchodzi zarówno dostosowanie już istniejącego obiektu, jak i budowa całkiem nowej hali. Szczegółów – poza tym, że preferowaną lokalizacją miałaby być warszawska Praga – firma na razie nie zdradza.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij