NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Regiojet chce jeździć na trasie Kraków – Warszawa – Gdańsk

| Jakub Madrjas 03.08.2021 10,7k

Regiojet chce jeździć na trasie Kraków – Warszawa – Gdańsk
Fot. Martin Grill, www.flickr.com
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków – Warszawa – Gdynia.
RegioJet planuje realizować codziennie dziewięć kursów w obie strony przez cały roczny rozkład jazdy. Połączenia miałyby ruszyć w grudniu przyszłego roku. Wniosek złożono na maksymalny możliwy okres, czyli pięć lat. Przewoźnik planuje zestawiać pociągi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 6-10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia.

Prosty, cykliczny rozkład

Załączony do wniosku rozkład jazdy jest bardzo czytelny – przewoźnik chciałby odjeżdżać z Krakowa Głównego co dwie godziny, od 5:55 do 19:55. Do Warszawy Centralnej dotarlibyśmy po 2 godzinach 26 minutach (z zatrzymaniem w Warszawie Zachodniej). Dalej byłoby już więcej przystanków: Warszawa Wschodnia, Modlin, Iława, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia. Przejazd do Gdańska z Warszawy Centralnej trwałby trzy godziny bez jednej minuty. Ostatni kurs byłby tylko do Warszawy
Podróże w drugą stronę rozpoczynałyby się w Gdyni o 4:30, a ostatni pociąg odjeżdżałby już o 18:30. Zaplanowano dodatkowy kurs poranny Warszawa – Kraków o 5:48.

W związku z otrzymaniem od RegioJet powiadomienia o proponowanych nowych kolejowych przewozach pasażerskich uruchomiona została stosowna procedura – poinformował UTK. Zbada on równowagę ekonomiczną nowej oferty wobec połączeń dotowanych, o ile wystąpią o to organizatorzy transportu lub konkurenci.

Warto przypomnieć, że już w kwietniu ubiegłego roku RegioJet o otwarty dostęp do linii kolejowej z Krakowa do Warszawy. Połączenia (dwa na dobę) miały ruszyć w grudniu 2020 roku, ale nie została jeszcze wydana decyzja Urzędu w tej sprawie. Dlaczego? – Prezes UTK musiał przeprowadzić wszystkie czynności zgodnie z procedurą przewidzianą w rozporządzeniu. Również w postępowaniu zostały złożone wnioski o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. Po złożeniu wniosków o badanie równowagi ekonomicznej ale przed wydaniem decyzji przez Prezesa UTK podpisane zostały nowe umowy o świadczenie usług publicznych. Okres, na jaki zostały zawarte nowe kontrakty służby publicznej, częściowo pokrywa się z planowanym przez RegioJet a. s. czasem uruchomienia nowych przewozów. Wydłużyło to postepowanie, ponieważ strony miały możliwość przedstawienia stanowiska dotyczącego zasadności aktualizacji złożonych wniosków. Przedstawione dane są obecnie analizowane w toku prowadzonego badania równowagi ekonomicznej – wyjaśnia rzecznik Urzędu Tomasz Frankowski.

Przypomnijmy, że czeski przewoźnik planuje uruchomienie sezonowych pociągów z Warszawy do Włoch oraz do Holandii i Belgii, a najbardziej zaawansowane jest uruchomienie pociągu z Pragi do Przemyśla. Do jego obsługi Regiojet poszukuje już stewardów i stewardess a także prowadzących lokomotywy.

Nowa strona i aplikacja do sprzedaży biletów


To nie koniec nowości. RegioJet uruchamia dziś nową stronę rezerwacyjną oraz aplikację sprzedażową. W nowej, nowoczesnej szacie graficznej i funkcjonalnej klienci znajdą kompletną ofertę wszystkich połączeń kolejowych i autobusowych RegioJet, łatwy sposób rezerwacji biletów oraz inne informacje i usługi przewoźnika – poinformował czeski prywatny operator.

Aplikacja internetowa i mobilna została zbudowana przez nowy front-endowy zespół cyfrowy RegioJet, który powstał w zeszłym roku w ramach nowej strategii holdingu i koncentracji na cyfryzacji - czytamy w komunikacie. Opierał się on na istniejących rozwiązaniach systemowych, ale z celem "zbliżenia doświadczenia użytkownika do standardów europejskich". Zdaniem operatora, zakup biletu przyspieszył o 9 sekund, mimo że jest podzielony na kilka etapów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5