NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

RegioJet szuka polskich pracowników. Ile można zarobić?

| Michał Szymajda 30.07.2021 14,9k

RegioJet szuka polskich pracowników. Ile można zarobić?
fot. MS, Rynek Kolejowy
RegioJet poszukuje stewardów i stewardess a także prowadzących lokomotywy przewoźnika na trasach przez Polskę. Przygotowania do uruchomienia połączeń idą pełną parą.
Na stronie internetowej przewoźnika pojawiły się ogłoszenia zachęcające do rozpoczęcia kariery w pociągach do Polski. Można aplikować na stanowiska stewarda/stewardessy, a także maszynisty lub maszynistki.

– Nowi pracownicy są potrzebni do uruchomienia planowanego połączenia na trasie Praga – Kraków – Przemyśl – Lwów. Maszynistów będziemy zatrudniali do pracy na odcinku trasy Bohumín – Przemyśl – napisał w odpowiedzi na nasze pytania dotyczące tras z nową załogą Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJet.

W Regiojet stewardzi i stewardessy wykonują nieco inną pracę niż konduktorzy. Zajmują się oni głównie dystrybucją posiłków i napojów a także informacją pasażerską i reakcją na pytania pasażerów. Jeden steward odpowiada za jeden lub dwa wagony. Ich pracę koordynuje kierownik pociągu. RegioJet dla pociągów Praga – Lwów oczekuje znajomości czeskiego (ogłoszenie o pracę jest w języku czeskim), a dodatkowym atutem będzie znajomość języka angielskiego, ukraińskiego lub rosyjskiego. Zarobki w przypadku obsługi wagonów wahają się od 25000 do 35000 koron (od ok. 4500 do 6200 złotych) plus premie, zniżki na podróż pociągami operatora, inne dodatki i 25-dniowy urlop.

Inaczej jest w przypadku maszynistów, od których oczekuje się przynajmniej średniej znajomości czeskiego i polskiego. O zarobkach maszynisty RegioJet nie informuje, jednak na zachętę proponuje spory "dodatek rekrutacyjny" w wysokości prawie 9 tysięcy złotych. – Dołącz do nas i bądź z nami na starcie nowego połączenia do Polski. Jeśli jesteś również maszynistą mniejszego przewoźnika i chcesz jeździć naszymi składami na lokomotywach Siemens Vectron lub Bombardier Traxx, skontaktuj się z nami – czytamy na stronie RegioJet.

Operator nie informuje o liczbie stanowisk do obsadzenia, ale można się spodziewać, że będzie potrzebował około 30-40 nowych pracowników, aby zapewnić obsługę planową i rezerwy.

Pociągi z Przemyśla do Pragi przez Przemyśl, Kraków, Katowice i Ostrawę mają szanse na start w grudniu 2021. Przewoźnik od roku może te pociągi uruchamiać, jednak dotąd nie zdecydował się na to, ze względu na czasowe ograniczenia w przewozach, które wprowadzał polski rząd, ograniczając np. liczbę możliwych do zajęcia miejsc do 50%. O szerszych planach RegioJet piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5