NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne: Zakończyliśmy sprawę nieużytkowanych lokomotyw elektrycznych

| Jakub Madrjas 06.11.2019 350

Przewozy Regionalne: Zakończyliśmy sprawę nieużytkowanych lokomotyw elektrycznych
Fot. Marcin Myszak, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych
Przewozy Regionalne sprzedały za cenę złomu lokomotywy elektryczne kupione w latach 2011–2012. Spółka wydała komunikat, w którym informuje o zakończeniu tej sprawy.
O lokomotywach serii EU07 kupionych przez Przewozy Regionalne w latach 2011–2012 pisaliśmy kilkukrotnie. Każda z nich kosztowała 960 tys zł. Miały prowadzić pociągi Interregio – zamiast taboru wynajmowanego z PKP Cargo. Nigdy jednak nie weszły do ruchu, za to tylko w ostatnich dwóch latach Przewozy Regionalne wynajmowały lokomotyw do obsługi połączeń pomiędzy Terespolem a Brześciem oraz do uzupełnienia rezerwy taborowej. Natomiast strategia taborowa spółki zakłada zakup dziewięciu lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych

Mimo tych sprzeczności, rok temu sprzedano dwa pojazdy, a pozostałe cztery w ostatnich miesiącach. Spółka utajniła informację dotyczącą ceny sprzedaży. Było to ważne do tego stopnia, że podmioty chcące wziąć udział w postępowaniu zostały zobowiązane do zachowania tajemnicy na temat wysokości złożonej w publicznym postępowaniu oferty.

Przewoźnik nie ujawnił informacji o cenie sprzedaży również po złożeniu przez "Rynek Kolejowy" wniosku o dostęp do informacji publicznej ze względu na brak bezpiecznego podpisu elektronicznego w złożonym wniosku. Obowiązku podpisania wniosku nie ma jednak w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, strona Biuletynu Informacji Publicznej spółki Przewozy Regionalne, przez którą został złożony wniosek... nie umożliwia złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego. 

Odmowa podania dostępu do informacji odsyła jednak do komunikatu prasowego spółki w tej sprawie z dnia 15 października. Jak czytamy, "Działając w interesie Spółki, decyzją Zarządu Przewozów Regionalnych, w latach 2018–2019 dokonano sprzedaży 6 lokomotyw EP07 jako wraków po cenie złomu z łącznie ponad milionowym zyskiem dla Spółki".

Dalej Przewozy Regionalne informują, że "decyzję tę poprzedzono analizą różnych możliwości wykorzystania tychże lokomotyw elektrycznych, która wykazała, że są one nieprzydatne do bieżącej działalności Spółki. Działania te zamknęły nierozwiązaną do 2016 roku kwestię nieużytkowanych przez Spółkę lokomotyw elektrycznych zakupionych w latach 2011–2012".

"W wyniku przeprowadzonej jeszcze w 2014 roku w Spółce kontroli wewnętrznej oceniono, że lokomotywy elektryczne są niezdatne do dalszej pracy z przeznaczeniem na zezłomowanie, dokonując wówczas odpisu księgowego. Wykazano jednocześnie, że kwota zakupu lokomotyw kilkukrotnie przewyższała ich faktyczną wartość" – podsumowują Przewozy Regionalne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43817)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43817)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5