NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne kupią 238 nowych pojazdów

| Martyn Janduła 26.09.2017 369

Przewozy Regionalne kupią 238 nowych pojazdów
Fot. Łukasz Malinowski
Podczas tegorocznych targów Trako 2017 Przewozy Regionalne zaprezentowały swoją najnowszą strategię taborową. Przewiduje ona przede wszystkim zakup 238 nowych pojazdów oraz dalszą modernizację taboru. Realizacja ma poprawić komfort w myśl nowej maksymy, „kolej zmienia się dla pasażera”.
– Ostatnie dwa lata to okres, w którym spółka Przewozy Regionalne dokonała ogromnego kroku naprzód. W 2015 roku przewoźnik znajdował się w głębokim kryzysie organizacyjnym, jak i ekonomiczno-finansowym oraz płynnościowym. Spółka musiała sięgnąć po pomoc publiczną, ale wraz z uzyskaniem jej, do spółki weszła jako większościowy udziałowiec, Agencja Rozwoju Przemysłu. Rok 2015 zamknęliśmy ze stratą na poziomie 88,4 mln zł. Zmiany w firmie przyniosły efekty i w 2016 roku to już 51 mln zł historycznego zysku w dziejach spółki. Nie zamierzamy zmieniać tego dobrego trendu. W tym roku również zakładamy zysk – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

Jak podkreśla przewoźnik, wymiana taboru rozpoczęła się już w tym roku – w kwietniu na tory wyjechał pierwszy z pięciu zakupionych Linków Pesy. Do końca przyszłego roku trafić ma ponad 50 nowych bądź zmodernizowanych pojazdów w barwach PolRegio. Strategia taborowa spółki zakładam że zapotrzebowanie na fabrycznie nowe ezt na najbliższe lata to 238 pociągów.

– Przewozy Regionalne mają się dzisiaj czym chwalić. Spółka wyszła z narożnika, w którym były przez ostatnie kilka lat. Zbudowaliśmy dzisiaj zespół kompetentny do tego, żeby Przewozy Regionalne jechały po torach w kierunku potrzeb konsumenckich i czwartego pakietu kolejowego, który zliberalizuje nasz rynek – podkreślił Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych. Przypomniał on o najnowszych zakupionych przez spółkę Linkach oraz pozyskanych Feniksach i głęboko zmodernizowanych EN57, które niedawno zaczęły docierać do przewoźnika. – Chcemy, żeby pojazdy były nowoczesne z klimatyzacją, z Wi-Fi i unowocześniamy je na miarę na miarę XXI wieku – wylicza.

Jednym z celów zarządu jest odmłodzenie taboru Przewozów Regionalnych. – Spółka w tym celu chce pozyskać 238 ezt-ów, aby móc konkurować na otwartym rynku – dodał Kowalczyk. Ponadto, w perspektywie do 2030 r. spółka chce pozyskać co najmniej 30 pojazdów z napędem hybrydowym. PolRegio zapowiada też nowe podejście do obsługi tras o dużych potokach pasażerskich. Przewoźnik chce pozyskać 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawienie pojemnych składów „zmiennokierunkowych” (push-pull). Strategia spółki zakłada też pozyskanie dziewięciu lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych.

– Na dzisiaj spółka jest gotowa do tego, aby rywalizować na trudnym rynku kolejowym – podkreślił na koniec Artur Kowalczyk, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych.

– Dziękujemy, że Link jest tegoroczną wizytówką Przewozów Regionalnych na tegorocznym Trako. To był, jest i – mam nadzieję – będzie nasz kluczowy klient. Pierwszy szynobus wyprodukowany przez Pesę trafił właśnie do Przewozów Regionalnych i to właśnie dzięki tej spółce i jej wymaganiom, możemy się stale rozwijać i produkować tak wspaniałe pojazdy – powiedział Sebastian Kamecki, członek zarządu Pesy.


Tymczasem wczoraj (25 września) Przewozy Regionalne otworzyły oferty w przetargu na dzierżawę do 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wystartował tylko jeden podmiot. Więcej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5