NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewozy Regionalne myślą o pociągach hybrydowych. Będą też kolejne modernizacje

| Michał Szymajda 05.04.2017 1,5k

Przewozy Regionalne myślą o pociągach hybrydowych. Będą też kolejne modernizacje
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski poinformował dziennikarzy o najnowszych planach taborowych spółki. Najbardziej interesująco zabrzmiała zapowiedź zakupu pojazdów hybrydowych, zdolnych jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej.
Przewozy Regionalne skupiały się dotąd na modernizacji taboru i nielicznych zakupach nowych pociągów. Na przykład do grudnia 2015 spółka, korzystając ze środków unijnych, zmodernizowała 21 sztuk EN57, które stały się „tygrysami”. W trakcie modernizacji jest kolejna partia 36 EN57, które przebudowuje ZNTK Mińsk Mazowiecki.

– Te pociągi zaczną wracać do nas z Mińska w III kwartale roku. Muszę jednak dodać, że chcę doprowadzić do podjęcia decyzji o modernizacji kolejnych 5 sztuk EN57 z opcją na 5 kolejnych. Będziemy o tym dyskutowali w gronie zarządu jeszcze dzisiaj – powiedział Krzysztof Zgorzelski.

Zupełną nowością, którą przedstawił dziennikarzom nowy prezes Krzysztof Zgorzelski na spotkaniu prasowym, jest pomysł zakupu pojazdów hybrydowych, zdolnych jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i przy wykorzystaniu silnika spalinowego. – Widzimy przestrzeń dla takich pojazdów w naszej spółce, jest sporo linii kolejowych, gdzie moglibyśmy je wykorzystać. Bardzo wstępnie określamy nasze zapotrzebowanie na około 30 takich pojazdów – powiedział Zgorzelski, zaznaczając jednocześnie, że spółka chciałaby najpierw taki tabor przetestować.

– Chcemy, by pojazdy były pozbawione tzw. „chorób wieku dziecięcego”, czego nie ustrzegły się inne spółki kupujące tabor z końcem ostatniej perspektywy unijnej. Potrzebujemy rozwiązań na lata, a nie niesprawdzonych rozwiązań – dodał prezes Zgorzelski.

Gdzie pojazdy mogłyby jeździć? Tego prezes nie zdradził, ale częściowo zelektryfikowanych linii kolejowych w Polsce nie brakuje. Dzięki zastosowaniu taboru dwutrakcyjnego pojazdy mogłyby oszczędniej konsumować energię np. na takich relacjach jak Lublin – Zamość czy Szczecinek – Ustka.

Warto wspomnieć, że na skonstruowanie takiego nowatorskiego pojazdu Newag otrzymał przecież dofinansowanie w ramach konkursu "Szybka ścieżka” z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Hybrydowy zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag składać się będzie z trzyczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy z sieci 3 kV DC oraz członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga. Kwota dofinansowania z Centrum wyniosła 15,4 mln zł.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5