NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prezes PKP PLK: Aktualizacja KPK daje szanse na wykorzystanie 67 mld zł na kolej [film]

| Michał Szymajda 23.12.2016 318

– Ostatnia aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego napawa optymizmem, dlatego, że zmieniliśmy finansowanie w poszczególnych latach, likwidując tak zwaną górkę finansową w latach 2019-2020. Teraz zadania rozłożone są zgodnie z możliwościami logistycznymi i nie spowodują totalnego paraliżu na torach – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Część z zadań pierwotnie zaplanowanych do realizacji na lata 2019-2020, będzie realizowana rok lub dwa lata później. Zdaniem zarządu PKP PLK, z uwagi na opóźnione prace dotyczące dokumentacji przedprojektowych i projektowych, za które wini się poprzedni zarząd PLK, nie było szans na realizowanie ich w pierwotnie określonych terminach. Zmiany dotyczą też bezpośrednio struktur zarządcy krajowej infrastruktury kolejowej.

Zmiany w podejściu PKP PLK

– Następuje zmiana w sposobie podejścia do prowadzenia przetargów. Chcemy, by obsługiwało je więcej osób, m.in. po to, by usprawnić procedurę odpowiedzi na pytania spływające od potencjalnych wykonawców inwestycji. Był to słaby element, który nie doczekał się dotąd poprawy działania. Zmieniamy też system wynagrodzeń w taki sposób, że premiujemy za realizację zadań. Nie była to łatwa zmiana, ale wspólnie ze związkami zawodowymi udało się dojść do konsensusu i ją wprowadzić – ocenił Ireneusz Merchel i dodał, że do tej pory mieliśmy do czynienia np. z dyrektorami projektów nieprzypisanymi do żadnych konkretnych projektów.

– Takich sytuacji będziemy starali się unikać, ludzie będą pracowali w terenie. Przypisanie im konkretnych zadań trochę trwa, ponieważ każdy człowiek to inna historia pracy, z którą musimy się liczyć i rozmaite ich doświadczenia – dodał prezes PKP PLK. Imienne przydziały obowiązywać będą w przypadku funkcji kierownika zamawiającego i sekretarzy (prowadzące konkretne postępowania).

Duże przetargi w końcu ruszyły

Krajowy Program Kolejowy obejmuje projekty na łączną kwotę prawie 67 miliardów zł. Aż 38 projektów warte jest ponad 500 mln. – Wyzwanie jest duże, ale mamy to rozpracowane w czasie. Liczne przetargi w tej chwili są ogłaszane, mamy już na ponad 20 mld ogłoszonych postępowań, a będzie to jeszcze w tym rok 5-6 mld. Podpisujemy już nowe umowy z wykonawcami i w przyszłym roku wejdziemy pełną parą w realizację zadań – powiedział Ireneusz Merchel.

W ostatnich dniach listopada PKP PLK rozpisały dwa duże przetargi. Jedno zadanie dotyczy wartej ponad 2 mld zł budowy tunelu pod Łodzią, dzięki której w mieście powstaną dwa nowe podziemne przystanki, kolejne dotyczy modernizacji linii nr 1, czyli „wiedenki”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (859)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (859)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5