Partnerzy serwisu:
Pasażer

Dariusz Grajda: Po 2020 roku znaczna poprawa oferty na Mazowszu [film]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W ciągu najbliższych kilku lat w Warszawie i okolicach PKP PLK będą prowadziły liczne prace modernizacyjne. Wpłynie to na pogorszenie oferty dla pasażerów. – Ale po tym czasie, z nowymi możliwościami, zaoferujemy zupełnie nowy standard połączeń – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Najszybszy pociąg regionalny między Radomiem a centrum Warszawy przejeżdża obecnie w 2 h i 30 min. Po 11 grudnia, zgodnie z informacjami w internetowym rozkładzie jazdy, czas przejazdu skróci się o 23 minuty. Jednak do finału modernizacji całego odcinka łączącego oba miasta jeszcze daleko. Obecnie przewiduje się, że będzie to rok 2022. Jak wówczas będą wyglądały połączenia kolejowe na tej trasie?

– Liczymy na znaczną poprawę warunków prowadzenia ruchu na linii radomskiej. Po ułożeniu drugiego toru między Warką a Radomiem będziemy mogli uruchomić pociąg przyspieszony, który w godzinę dowiezie pasażerów z Radomia do stolicy. Pozostałe pociągi pojadą niewiele dłużej – powiedział Dariusz Grajda. Od 11 grudnia czas przejazdu między stacją Warszawa Śródmieście a Radomiem skróci się w większości przypadków o kilkanaście minut. Stanie się tak w rezultacie ukończenia części prac na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek, w ciągu modernizowanej linii nr 8.

Szybciej do Dęblina i Grodziska

– Mamy także nadzieję, że po ukończeniu modernizacji linii nr 7 z Warszawy do Lublina, poprawią się znacznie warunki jazdy dla pociągów regionalnych w kierunku Dęblina. Zwiększymy wówczas na niej liczbę pociągów – zapowiada Dariusz Grajda. Sytuacja na tej linii ma się polepszyć głównie ze względu na dobudowę drugiego toru między Otwockiem a Pilawą oraz podniesienie prędkości szlakowej do 160 km/h godzinę, co mogłyby wykorzystać pociągi przyspieszone.

Koleje Mazowieckie liczą także na podniesienie prędkości i zwiększenie przepustowości na linii skierniewickiej, gdzie prace rozpoczną się w 2017 roku. Na razie w przetargu na modernizację linii 447 otworzono koperty z ofertami, o czym można przeczytać tutaj.

Linia wołomińska dobrym przykładem

– Zjawisko poprawy napełnień pociągów obserwujemy w połączeniu dobrej infrastruktury, dobrego taboru i przyjaznego pasażerowi rozkładu jazdy. Obserwujemy to na przykład na linii wołomińskiej, gdzie w nowym rozkładzie jazdy zwiększyliśmy liczbę pociągów o 40. W godzinach szczytu będą jeździły nawet co 10 minut, a poza szczytem 15 – ocenia członek zarządu Kolei Mazowieckich.

W najbliższych tygodniach KM zapowiedziały też rozpisanie przetargu na zakup zupełnie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W pierwszej kolejności przewoźnik kupi 6 pięcioczłonowych ezt oraz 10 ezt dwuczłonowych. W kolejnych latach będzie chciał skorzystać z prawa opcji i sukcesywnie otrzymywać pojazdy do 2022. Łącznie do tego czasu w taborze spółki ma się pojawić 71 nowych pociągów, a więc opcja jest bardzo duża i dotyczy aż 55 pojazdów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5