NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Jest duży przetarg PLK. Trzy lata na dokończenie „wiedenki”

| Jakub Madrjas 17.11.2016 69

Jest duży przetarg PLK. Trzy lata na dokończenie „wiedenki”
Fot. Grzegorz Koclęga
PKP PLK powoli zaczynają ogłaszać nowe postępowania o dużej wartości. Do wykonania są warte pół miliarda złotych prace na ostatnim odcinku linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Zawierciem.
Zarządca infrastruktury wciąż prowadzi żmudne prace nad rozstrzyganiem przetargów z wartego kilkanaście miliardów złotych pakietu tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Postępowania te zostały ogłoszone w ubiegłym roku.

Rynek wykonawców niepokoiło to, że od tego czasu zarządca nie ogłaszał już dużych postępowań. We wrześniu prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uspokajał, że suma wartości wszystkich tegorocznych postępowań wyniesie 9,2 miliarda zł.

Teraz "wiedenka"

Jeszcze w sierpniu ruszył wart ok. pół miliarda złotych przetarg na linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Pisaliśmy o nim tutaj. Teraz zarządca infrastruktury ogłosił kolejne postępowanie o podobnej skali – na ostatni przeznaczony do modernizacji odcinek linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic, tzw. wiedenki.

Na modernizację tej linii kolejowej PKP PLK wydały już 3 miliardy złotych. Prace pomiędzy Koluszkami a Częstochową przesunęły się wprawdzie w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, ale linia jest już w bardzo dobrym stanie. Podsumowanie dotychczasowych inwestycji można znaleźć tutaj.

Ponad trzy lata na realizację

Ogłoszone właśnie przez PLK zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” ma zostać wykonane w ciągu 40 miesięcy. Oznacza to, że należy liczyć się z zakończeniem inwestycji w 2020 roku.

Otwarcie ofert spodziewane jest pod koniec tego roku. Nie znamy jeszcze kryteriów wyboru wykonawcy, ale PKP PLK postawiła firmom kilka istotnych wymagań dotyczących zaplecza maszynowego i kadr.

Na ten rok jeszcze tunel w Łodzi

Na początku września na konferencji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa prezes PLK Ireneusz Merchel ogłosił plany inwestycyjne spółki. Z największych tegorocznych przetargów, obok dokończenia linii nr 1, wymienił odcinek LCS Terespol oraz przetarg na budowę tunelu średnicowego pod Łodzią. PKP PLK zapowiadało ogłoszenie tego ostatniego, ogromnego postępowania jeszcze w tym miesiącu. Więcej na temat planów inwestycyjnych PLK przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Częstochowa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Częstochowa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS