NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Jest duży przetarg PLK. Trzy lata na dokończenie „wiedenki”

| Jakub Madrjas 17.11.2016 69

Jest duży przetarg PLK. Trzy lata na dokończenie „wiedenki”
Fot. Grzegorz Koclęga
PKP PLK powoli zaczynają ogłaszać nowe postępowania o dużej wartości. Do wykonania są warte pół miliarda złotych prace na ostatnim odcinku linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Zawierciem.
Zarządca infrastruktury wciąż prowadzi żmudne prace nad rozstrzyganiem przetargów z wartego kilkanaście miliardów złotych pakietu tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Postępowania te zostały ogłoszone w ubiegłym roku.

Rynek wykonawców niepokoiło to, że od tego czasu zarządca nie ogłaszał już dużych postępowań. We wrześniu prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uspokajał, że suma wartości wszystkich tegorocznych postępowań wyniesie 9,2 miliarda zł.

Teraz "wiedenka"

Jeszcze w sierpniu ruszył wart ok. pół miliarda złotych przetarg na linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Pisaliśmy o nim tutaj. Teraz zarządca infrastruktury ogłosił kolejne postępowanie o podobnej skali – na ostatni przeznaczony do modernizacji odcinek linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic, tzw. wiedenki.

Na modernizację tej linii kolejowej PKP PLK wydały już 3 miliardy złotych. Prace pomiędzy Koluszkami a Częstochową przesunęły się wprawdzie w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, ale linia jest już w bardzo dobrym stanie. Podsumowanie dotychczasowych inwestycji można znaleźć tutaj.

Ponad trzy lata na realizację

Ogłoszone właśnie przez PLK zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” ma zostać wykonane w ciągu 40 miesięcy. Oznacza to, że należy liczyć się z zakończeniem inwestycji w 2020 roku.

Otwarcie ofert spodziewane jest pod koniec tego roku. Nie znamy jeszcze kryteriów wyboru wykonawcy, ale PKP PLK postawiła firmom kilka istotnych wymagań dotyczących zaplecza maszynowego i kadr.

Na ten rok jeszcze tunel w Łodzi

Na początku września na konferencji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa prezes PLK Ireneusz Merchel ogłosił plany inwestycyjne spółki. Z największych tegorocznych przetargów, obok dokończenia linii nr 1, wymienił odcinek LCS Terespol oraz przetarg na budowę tunelu średnicowego pod Łodzią. PKP PLK zapowiadało ogłoszenie tego ostatniego, ogromnego postępowania jeszcze w tym miesiącu. Więcej na temat planów inwestycyjnych PLK przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS