NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity wyda w tej perspektywie 2,5 mld zł na tabor [film]

| Michał Szymajda 18.12.2016 281

Uruchomienie w ruchu pasażerskim pociągów Pendolino z końcem 2014 roku, modernizacja i zakup setek wagonów, a także wprowadzenie na tory łącznie 40 sztuk ezt Flirt i Dart na przełomie 2015 i 2016 roku, pozwoliło znacznie poprawić wizerunek przewoźnika. Jakie inwestycje zaplanowano na następne lata?
PKP Intercity ma już zatwierdzoną strategię taborową na okres trwającej perspektywy finansowej. Łącznie na inwestycje taborowe zaplanowano olbrzymią kwotę, tj. 2,5 mld złotych.

– Planujemy modernizację posiadanych przez nas 455 wagonów oraz zakup 55 nowych. Chcemy też kupić 40 nowych lokomotyw, a 20 zmodernizować – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Za tę kwotę operator przebuduje lub rozbuduje niektóre bazy utrzymania, które zostaną m.in. doposażone w myjnie, o czym piszemy tutaj.

Kiedy przetargi?

Jakie lokomotywy konkretnie chce zakupić PKP Intercity? Wiadomo, że przewoźnik kupi 20 jednosystemowych elektrowozów o prędkości maksymalnej do 160 km/h (pisaliśmy o tym tutaj) i 10 elektrowozów wielosystemowych o prędkości do 190 km/h, a także 10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych (pojazd tego typu przewoźnik przetestuje w ramach współpracy z Pesą).

Pierwszy z przetargów, na lokomotywy jednosystemowe z prędkością do 160 km/h oraz lokomotywy elektryczno-spalinowe, może ruszyć jeszcze w tym roku. W 2017 roku opublikowany ma być konkurs na lokomotywy wielosystemowe z prędkością do 190 km/h.

Co jeszcze przebuduje i kupi PKP Intercity?

Jest także szansa na modernizację 20 sztuk lokomotyw EU/EP07 do takiego standardu, który umożliwi im kursowanie z prędkością 160 km/h. Proces modernizacji przewidywany jest na lata 2017-2018. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Czy PKP Intercity zdecyduje się powiększyć zrealizowane już zamówienie na 20 ezt Dart z bydgoskiej Pesy o kolejne 10 sztuk (pozwala mu na to prawo opcji)? Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w ciągu następnego roku, po kompleksowej analizie doświadczeń z eksploatacji pojazdów, których dotąd, poza PKP Intercity, jeszcze nikt nie zamówił.

Duża liczba wagonów idzie do rewizji

Tymczasem PKP Intercity rozstrzygnęło wreszcie przetarg na naprawę wagonów osobowych na trzecim i czwartym poziomie utrzymania. Przetarg podzielono na 16 części z czego, niestety, sporą część unieważniono i ostatecznie naprawy i rewizje przejdzie tylko 126 z zaplanowanych do prac 186 pojazdów. Zamówienie to podzieliły między sobą Pesa i Wagon Opole.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (859)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (859)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5