NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

| inf. pras., oprac. ms. 21.06.2021 1,4k

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie
Fot. PKP PLK
Skrzyżowanie kolejowo-drogowe w Kościanie na ul. Gostyńskiej zastąpił bezkolizyjny przejazd pod torami. Takie rozwiązanie oznacza zarówno wyeliminowanie możliwości kolizji pociągu z autami, jak i poprawia system komunikacji drogowej w mieście.
Kierowcy od 21 czerwca korzystają z dwóch pasów ruchu, po jednym w każdym kierunku. Piesi zyskali bezpieczny, odseparowany od jezdni chodnik. Przygotowana jest ścieżka rowerowa.
– Modernizacja linii Wrocław – Poznań, trasy ważnej dla europejskiej sieci kolejowej, zapewnia coraz lepsze podróże regionalne i dalekobieżne. Na trasie wzrasta również poziom bezpieczeństwa dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom m.in. w Kościanie – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Wiadukt kolejowy w Kościanie na ul. Gostyńskiej to trzeci obiekt w mieście, gwarantujący bezpieczną komunikację kolejową i drogową, wybudowany w ramach modernizacji linii Poznań – Wrocław. Mieszkańcy korzystają już z przejazdu pod torami (wiaduktu kolejowego) na ul. Młyńskiej i podobnego rozwiązania – przejścia pieszo-rowerowego na ul. Wyzwolenia.

Na stacji Kościan dogodny dostęp do pociągów umożliwia przebudowane przejście podziemne z windami. To łatwa komunikacja na dwa nowe zadaszone perony. Przy budynku dworca będzie udostępniony parking na sto samochodów i blisko trzysta rowerów.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa na kolejowej trasie Wrocław – Poznań przewidziano siedem nowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Poza Kościanem kierowcy korzystają już z wiaduktów drogowych w Klonówcu niedaleko Leszna, na ul. Wilkowickiej w Lesznie oraz w Bojanowie (Pakówce). Do końca czerwca dostępne będą obiekty w Rawiczu, na ul. Piłsudskiego i na ul. Świętojańskiej.

Właściwy poziom bezpieczeństwa zapewnia także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Starym Bojanowie, Lesznie i Rawiczu. Kierowców wspomagają nowe urządzenia sygnalizacji świetlnej i rogatki. Wykonano także nową nawierzchnię jezdni. Większość z tych prac, podobnie jak zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej, są jednak opóźnione. Nie mniej przynoszą już konkretny efekt w postaci skrócenia czasu przejazdu pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze składy pojadą od Czempinia do Rawicza z prędkością 160 km/h w ok. 90 min. PKP PLK zapewnia, że stanie się to „w drugiej połowie roku”. Już skrócił się czas podróży z Wrocławia do Poznania nawet do 1:40 h – przed rokiem było to ok. 2:20 h. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5