NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?

| Michał Szymajda 13.05.2022 2,1k

Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?
fot. PKP PLK (archiwum)
– Modernizacja magistrali kolejowej E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem (…) z harmonogramem prac powinna zostać w tym roku zakończona. Niestety stan zaawansowania robót wskazuje, że termin ten nie zostanie osiągnięty – piszą posłowie do Ministerstwa Infrastruktury. Resort zaś informuje o zaawansowaniu przebudowy linii, po której pociągi jeżdżą rekordowo wolno.
Jak wolno? Pociągi osobowe przemierzają dystans między Poznaniem a Szczecinem w ponad 4 godziny, a najszybszy pociąg IC jedzie w 3 godziny i 15 minut. Z kolei z uwagi na prace (toczące się także na odcinku E20 między Warszawą a Kutnem) najszybszy pociąg Warszawa – Szczecin jedzie w tej chwili 6 godzin i 6 minut, w 2014 roku możliwe było pokonanie trasy ze stolicy do Szczecina w 5 godzin i 13 minut. Rozkład jazdy będzie nieco lepszy (skrócenie czasu przejazdu dla kilku pociągów o kilkanaście minut) od czerwcowej korekty rozkładu.

Posłanka Anita Kucharska wraz z grupą posłów i posłanek pytają o to, który odcinek przebudowywanej linii jest najbardziej zagrożony nieterminową realizacją, pytają o to, które stacje i przystanki są już gotowe, o to gdzie prace trwają i gdzie dopiero się rozpoczną.

– Z informacji przekazanych przez PKP PLK wynika, że aktualnie najbardziej przesunięty termin realizacji robót dotyczy odcinka Stargard – Szczecin Dąbie. Powyższe wynika z braku zgody Miasta Stargard na równoczesne kontynuowanie robót budowlanych na dwóch wiaduktach kolejowych, które były wcześniej uzgodnione z miastem i realizowane do końca 2021 r – napisał wiceminister Andrzej Bittel, podając informację za PKP PLK. Od początku maja 2022 prace jednak trwają, po porozumieniu, które kolejarze podpisali z miastem. Jak podaje portal 24kurier.pl, PKP PLK, która jest inwestorem przebudowy stargardzkich wiaduktów, dostosowała się do żądań włodarzy Stargardu, by nie zamykać przejazdu pod dwoma obiektami jednocześnie i będą one zamykane naprzemiennie.

Przedstawiciel resortu przedstawia informacje o stanie realizacji infrastruktury pasażerskiej na odcinku Poznań – Szczecin. Dodaje, że infrastruktura opisana jako „w trakcie realizacji” przewidywana jest do zrealizowania do końca 2022 r.




Od dwóch lat informujemy, że pierwotny termin końca prac przy odcinku E59 między Szczecinem a Poznaniem jest zagrożony (koniec 2023 roku), w związku z czym pojawia się pytanie o dofinansowanie unijne do projektu. – Podanie szczegółowego harmonogramu realizacji ww. prac jest obecnie niemożliwe, z uwagi na trwający proces ustalania terminów realizacji robót z instytucjami zarządzającymi środkami UE – potwierdził to pośrednio Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5