Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe perony między Poznaniem a Wronkami
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAPeron we Wronkach
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły budowę nowych peronów w Pęckowie i kończą przebudowę dwóch nowych we Wronkach na magistrali Poznań – Szczecin.

– Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają oba zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany peron we Wronkach. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie do pociągów. Przygotowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Jeszcze w tym roku zamontowane będą wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach. Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające. Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie – poinformował Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Warto zaznaczyć, że Pęckowo przestało być stacją, podobnie jak Poznań Wola. 

Jak informuje zarządca infrastruktury, w najbliższych tygodniach planowane jest udostępnienie kolejnego, nowego peronu w Szamotułach (od strony budynku dworca) i przejścia podziemnego z trzema windami na stacji. Podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.

Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach, pod nową siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku Poznań – Wronki zakończą się w 2021 roku. Zaawansowane są też prace na odcinku do Krzyża. Znacznie gorzej jest natomiast od Krzyża do Szczecina, gdzie prace są opóźnione w stosunku do harmonogramu, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Zobacz również:

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5