NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Potrzeba więcej przystanków na linii Wrocław – Świdnica? Prace już się rozpoczęły

| Michał Szymajda 09.09.2019 5,6k

Potrzeba więcej przystanków na linii Wrocław – Świdnica? Prace już się rozpoczęły
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Właśnie startują prace modernizacyjne na odcinku linii 285 od Wrocławia do Świdnicy. Tymczasem poseł Michał Jaros zastanawia się, czy we Wrocławiu nie powinno powstać więcej przystanków, dzięki którym możliwy byłby dowóz pasażerów do centrum miasta.
Realizacja modernizacji linii 285 na odcinku od Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy możliwa jest dzięki podniesieniu finansowania tej inwestycji przez urząd marszałkowski województwa dolnośląskiego. Konsorcjum firm Schweerbau i SBM wykonuje już pierwsze prace na linii, porządkując teren, prowadząc wycinkę, oraz transportując materiały budowlane na plac budowy. Bardziej zaawansowana jest realizacja rewitalizacji linii na malowniczym górskim odcinku Świdnica – Jedlina Zdrój, gdzie pracuje Dolkom, a gdzie w niektórych miejscach kładzione jest już torowisko.

– Mimo wcześniejszych sugestii, że w stolicy Dolnego Śląska powstanie większa liczba przystanków, nie udało się tego zrealizować. Okazuje się, że pociąg ominie Klecinę, Ołtaszyn i Tarnogaj wraz z Jagodnem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że magistrat rekomendował urzędowi marszałkowskiemu utworzenie przystanków w tych lokalizacjach, ponieważ byłoby to dużym ułatwieniem dla wielu mieszkanek i mieszkańców aglomeracji wrocławskiej – napisał poseł Michał Jaros i pyta, czy lista przystanków kolejowych na trasie Wrocław-Świdnica jest już ostateczna? – Jeżeli tak, proszę o wskazanie, dlaczego nie utworzono przystanków kolejowych w Klecinie, Ołtaszynie i Tarnogaju – dodaje.

– W przypadku przystanków kolejowych w Klecinie, Ołtaszynie i Tarnogaju organizator przewozów w projekcie rozkładu jazdy nie zakładał zatrzymań pociągów w tych lokalizacjach. W ramach ww. projektu dla przystanku Wrocław Tarnogaj uwzględniono rezerwę terenu, co umożliwi ewentualną budowę peronu w przyszłości. Na przystanku LPO Wrocław Klecina pozostanie istniejący peron – odpowiedział posłowi podsekretarz stanu Andrzej Bittel. Ministerstwo, za informacją z PKP PLK, dodaje, że w przypadku Ołtaszyna należałoby uwzględnić także projekt miasta związany z budową linii tramwajowej.

– Jednocześnie należy mieć na uwadze, że poszczególne gminy miały możliwość finansowania projektów w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w tym również w zakresie budowy infrastruktury obsługi podróżnych – dodaje Bittel.

W przyszłości przystanki o których wspomina poseł, będą mogły powstać. Na przeszkodzie do ich budowy stanęły obecnie także kwestie finansowe i rozliczeniowe, ponieważ modernizacja linii jest możliwa dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5