NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 05.05.2016 670

Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Fot. Przewozy Regionalne
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pociągi wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
W sobotę 30 kwietnia odbył się inauguracyjny przejazd pociągu regio na trasie Rzeszów – Jasło – Zagórz – Łupków. W akcji promującej nowe połączenie w Bieszczady udział wzięli lokalni samorządowcy oraz członkowie stowarzyszenia „Kocham Kolej”.
Powrót pociągów zapowiadaliśmy tutaj. Trasa do Łupkowa wiedzie przez turystyczne miejscowości regionu, toteż z okna autobusu szynowego można było podziwiać niepowtarzalne widoki. W czasie przejazdu pracownicy Podkarpackiego Oddziału w Rzeszowie obdarowali podróżnych słodyczami i gadżetami z logo spółki „Przewozy Regionalne”.

Podróżni mogli skorzystać z atrakcyjnej oferty mini biletu turystycznego. Pociąg kursował tam i z powrotem w dniach 30 kwietnia – 3 maja. Odjazd z Rzeszowa Gł. o godzinie 5:42, powrót z Łupkowa o godzinie 15:58. Teraz pociąg będzie kursował: od 2 lipca do 25 września (w soboty i niedziele) oraz 26 maja i 15 sierpnia. Odjazd z Rzeszowa Gł. o godzinie 6:30, powrót z Łupkowa o godzinie 17:32.

Miejscowość Łupków położona jest na granicy Bieszczadów i Beskidu Niskiego, oddzielona od niego Przełęczą Łupkowską, która stanowi naturalną granicę regionu. Bieszczady ciągną się stąd na wschód, aż do Przełęczy Użockiej. Łupków stanowi dobrą bazę wypadową w Bieszczady. Przez miejscowość biegnie linia kolejowa z Zagórza na Słowację oraz niebieski szlak turystyczny, zwany też „granicznym”. Niewątpliwie jedną z większych ciekawostek Łupkowa jest tunel (o długości 642 m) pod Przełęczą Łupkowską.

W czasie II wojny światowej tunel był dwukrotnie niszczony (w 1939 i 1944 roku). Po wojnie tunel odbudowano, ale linia była wykorzystywana tylko dla ruchu towarowego. Międzynarodowe połączenia pasażerskie uruchomiono dopiero w 1999 r. Jak niedawno pisaliśmy, tunelem nie będzie niestety wiódł "Bursztynowy Korytarz".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łupków (26)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łupków (26)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5