NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi do Krościenka już jutro. Debiut DM90 w Polsce!

| Jakub Madrjas 02.03.2022 15,3k

Pociągi do Krościenka już jutro. Debiut DM90 w Polsce!
Fot. SKPL
Już jutro, 3 marca pociągi przyjadą po uchodźców zgromadzonych przy granicy w bieszczadzkim Krościenku. PLK tymczasowo naprawia linię 108, którą pociągi od wielu lat nie jeździły. Przewoźnik SKPL po raz pierwszy w Polsce uruchomi sprowadzone z Holandii składy DM90. Gotowość obsługi linii wyraziło też Polregio.
O błyskawicznej inicjatywie PKP PLK informowaliśmy w poniedziałek, 28 lutego. Spółka rozpoczęła wówczas naprawę odcinka linii nr 108, prowadzącego do granicy w Krościenku. To najbardziej na południe wysunięte przejście graniczne z Ukrainą zmaga się z problemami komunikacyjnymi; w związku z tym podjęto decyzję o doraźnej naprawie odcinka linii kolejowej nr 108 od Uherzec Mineralnych do nieczynnego od 2010 terminala kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku.

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza start pociągów z Krościenka


Plan uruchomienia pociągów już jutro oficjalnie potwierdziło “Rynkowi Kolejowemu” Ministerstwo Infrastruktury. – Linia kolejowa nr 108 z Krościenka do Uherców Mineralnych będzie mogła być ponownie wykorzystywana od najbliższego czwartku. Decyzja co do jej wykorzystania zostanie podjęta przez upoważnione podmioty – poinformował nas rzecznik Szymon Huptyś.

Jak podał, doraźna naprawa prowadzona jest w celu uzyskania prędkości na ostatnim odcinku tej linii rzędu 30 km/h; w ostatnich latach jeździły tu tylko drezyny rowerowe. – Nie wystarczy to do uruchomienia rozkładowych pociągów pasażerskich, ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury po stronie ukraińskiej – tłumaczy rzecznik. Pociągi zabiorą zatem pasażerów na specjalnych zasadach, z polskiej strony granicy.

To Sanok, a nie Zagórz, będzie docelową dla pociągów z Krościenka. Według informacji "RK", pierwszy pociąg z Krościenka wyjedzie o 13:48 i o 15:30 przyjedzie do Sanoka, gdzie będzie skomunikowany z pociągiem TLK do Krakowa.

Debiut DM90 na polskich torach!

Jak już informowaliśmy, gotowy do uruchomienia składów jest prywatny przewoźnik SKPL, mający bazę na samej linii nr 108, w Zagórzu. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", szykowana jest duża niespodzianka, bo założono wykorzystanie zakupionych od Kolei Holenderskich zestawów DM90. Przewoźnik rozpoczął ich testy w lipcu ubiegłego roku, ale wciąż trwa proces dopuszczenia ich do ruchu w Polsce. Z tego względu składy pojadą w trybie przesyłki specjalnej.

Dziś gotowość do uruchomienia pociągów zestawionych z zespołów SA140 ogłosiło również Polregio. – Do wskazanej relacji Spółka dedykuje dwa nowoczesne dwuczłonowe autobusy szynowe typu SA140, posiadające 270 miejsc siedzących na pojazd, a także odpowiednią przestrzeń dla ewentualnego przewozu znacznej liczby osób stojących i większego bagażu – podał przewoźnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5