NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

SKPL testuje DM90 (SD85-001). Kiedy pojadą z pasażerami?

| Łukasz Malinowski 24.07.2021 13,2k

SKPL testuje DM90 (SD85-001). Kiedy pojadą z pasażerami?
Fot. SKPL
SKPL testuje DM90 (SD85-001). Kiedy pojadą z pasażerami?
SKPL testuje DM90 (SD85-001). Kiedy pojadą z pasażerami?
Pierwszy spalinowy zespół trakcyjny z partii 32 pojazdów zakupionych przez SKPL wykonał pierwszą jazdę próbną. Przejazd jednostki oznaczonej jako SD85-001 miał na celu sprawdzenie poprawności funkcjonowania m.in. pracy silników, przekładni i układu jezdnego.
Prywatny przewoźnik SKPL Cargo kupił w ubiegłym roku 32 pociągi spalinowe DM90 od holenderskiego Nederlandse Spoorwegen. Zespoły te mają 25 lat i były wykorzystywane przez Koleje Holenderskie NS do 2018 roku. SKPL planuje ich polonizację i wykorzystanie do przewożenia pasażerów na krajowych liniach niezelektryfikowanych.

W połowie lipca jeden ze spalinowych pojazdów mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy w barwach SKPL. Jednak to dopiero w ostatni piątek (23 lipca) przewoźnik wykonał jazdę próbną jednostką oznaczoną SD85-001. Przejazd techniczny miał na celu sprawdzenie pracy silników, przekładni i układu jezdnego. Przeprowadzona próba dynamiczna pozwoliła także na weryfikację na gruncie poprawności parametrów przekazanych do wykonania obliczeń trakcyjnych na potrzeby konstrukcji rozkładu jazdy dla nowej serii.

– Przed uzyskaniem dokumentów pozwalających na eksploatację holenderskich pojazdów w Polsce konieczne jest jeszcze wyposażenie ich w wymagane przepisami krajowymi urządzenia zabezpieczenia ruchu. W ramach prac dostosowujących DM90 do potrzeb stawianych przez polskich klientów zamierzamy przeprowadzić regenerację foteli w przedziałach klasy drugiej. Natomiast przedział pierwszej klasy uzyska całkowicie odmienną od obecnej aranżację oraz zupełnie nowe fotele zapewniając tym samym wyższy komfort podróży. Przedział WC zostanie wyposażony w nową toaletę z zamkniętym obiegiem. Nie zapomnimy też o osobach o ograniczonej sprawności ruchowej. Na wyposażeniu każdego pociągu znajdzie się kompaktowa rampa ułatwiająca wsiadanie osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich – wyjaśnia Albert Mikołajczyk ze spółki SKPL Cargo.

Obecnie trwają prace nad dokumentacją techniczną do wykonania stopni ułatwiających wsiadanie do pojazdów z wysoką podłogą oraz zabudowanie klimatyzacji wykorzystującej istniejące kanały nawiewowe w suficie.

Przedstawiciel spółki dodaje, że opcjonalnie będzie oczywiście istniała możliwość wyposażenia wszystkich jednostek w akcesoria ułatwiające długą podróż czyli bezprzewodowy dostęp do internetu (Wi-Fi), gniazdka 230V i USB, a także system informacji pasażerskiej zgodny z potrzebami zamawiającego. – Obsługa pociągu również odczuje poprawę warunków pracy. Drużyna konduktorska zyska zamykany przedział służbowy podobny do tego, jaki znajduje się w dostarczonych ostatnimi latami elektrycznych zespołach trakcyjnych Dart, Flirt czy Pendolino – podkreśl Mikołajczyk.

– Chcielibyśmy, aby pierwsze spalinowe jednostki serii SD85 przeznaczone do prowadzenia przewozów długodystansowych głównie na liniach niezelektryfikowanych zaczęły wozić pasażerów w grudniu przyszłego roku – zaznacza przedstawiciel SKPL.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zagórz (46)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zagórz (46)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5