PKP PLK ponownie wybrała ofertę konsorcjum firm z Egis Rail na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko”.
Ponad rok temu PKP PLK ogłosiły wart setki milionów złotych przetarg na przygotowanie projektu budowy linii Podłęże – Piekiełko, co minister Adamczyk
ogłosił zresztą, nieco na wyrost, początkiem fazy jej realizacji. W lutym tego roku otwarto oferty –
zgłosiły się tylko dwie firmy: Egis Rail i AECOM Polska. Wybrana została oferta Egis, ale AECOM złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Jak podała Polska Agencja Prasowa, na początku listopada KIO nakazała PKP PLK unieważnienie wyboru wykonawcy i ponowny wybór najkorzystniejszej oferty.
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z Biura Prasowego PKP PLK, 23 listopada PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w prowadzonej procedurze przetargowej na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” oraz modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. – Ponownie wybrano ofertę konsorcjum firm z Egis Rail za ponad 221 mln zł netto na podstawie przyjętych kryteriów oceny (całkowitej ceny brutto, doświadczenia personelu wykonawcy, metodologii, terminu wykonania zamówienia) – informuje Szalacha.
Jak dodaje, uprawomocnienie wyboru nastąpi w terminie przewidzianym prawem zamówień publicznych, czyli w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyboru. Wówczas PLK będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Realizacja prac przygotowawczych planowana była w latach 2018–2021, ale wydłużony przetarg może ją opóźnić. Linia, której budowa nie ma zagwarantowanego finansowania, może zostać otwarta
najwcześniej za osiem lat.
Budowę linii Podłęże – Piekiełko ministerstwo
porównało w tym roku do budowy kolei przez Andy przez Ernesta Malinowskiego.