NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji

| Jakub Madrjas 31.10.2017 415

Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji
Fot. Adam Kilian
Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji
Adamczyk: Budowa linii Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji
Budowa pierwszej nowej linii kolejowej w Polsce od czasów PKM jest coraz bliżej. Po wybraniu nadzorcy projektu, PKP PLK ogłosiły wart setki milionów złotych przetarg na przygotowanie projektu. 
Projekt budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko (a właściwie Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna) znajduje się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego. Dokument ten zagwarantował zabezpieczenie finansowania I etapu projektu, czyli prac przygotowawczych, oraz części etapu drugiego (685,5 mln zł z potrzebnych 3,64 mld), czyli modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Nie ma jeszcze finansowania samej budowy nowej linii z podkrakowskiego Podłęża do Tymbarku i Mszany Dolnej, czyli etapu III. Według Minsiterstwa Infrastruktury i Budownictwa zostanie ona otwarta ok. 2026 roku.

Postępuje realizacja kolejnych etapów przygotowań. W maju PKP PLK wybrała wykonawcę usługi nadzoru nad pracami, które będą prowadzone w pierwszym etapie. Wykona je ECM Group Polska za 8,6 mln złotych brutto.

Dziś w biuletynie przetargowym Unii Europejskiej ukazała się informacja o ogłoszeniu kolejnego, kluczowego postępowania – na prace projektowe. Obejmuje ono dwa kontrakty: przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na modernizację istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz na przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na  budowę nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.

Szacunkowa wartość zamówienia to aż 204 399 750.28 złotych netto. Okres obowiązywania umowy będzie wynosił 930 dni, ale może zostać skrócony przez wykonawców w ofercie. W zamówieniu jest prawo opcji dla obu kontraktów.

Wykonawcy będą wybierani przede wszystkim za pomocą kryteriów jakościowych. Za doświadczenie personelu wykonawcy można otrzymać 30% punktów, a za metodologię – 25 % punktów. Cena stanowi kryterium mniejszościowe (40%), a pozostałe 5% punktów można otrzymać za skrócenie terminu wykonania zamówienia. Otwarcie ofert planowane jest dopiero na styczeń przyszłego roku.

Aktualizacja: Komunikat MIB

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, warte ponad 200 milionów złotych zadanie to największy pod względem zakresu przetarg na dokumentację projektową w historii PLK. - Zgodnie z zapowiedziami rządu budowa linii kolejowej Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji. PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej koniecznej do budowy linii, dzięki której podróż z Krakowa na południe będzie łatwiejsza i znacząco się skróci – powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Linia „Podłęże – Piekiełko” to jedno z największych przedsięwzięć PKP Polskich Linii Kolejowych. Nowa trasa będzie wymagała między innymi budowy i przebudowy ponad 60 mostów, prawie 240 przepustów, 16 wiaduktów. Planowana jest m.in. modernizacja stacji Rabka Zaryte, Mszana Dolna, Tymbark, Limanowa, Marcinkowice, peronów na 9 przystankach osobowych – Rabka Zdrój, Raba Niżna, Mszana Dolna Marki, Kasina Wielka, Skrzydlna, Dobra k/Limanowej, Nowy Sącz Chełmiec, Nowy Sącz Miasto. Wybudowana zostanie ponad kilometrowej długości estakada nad rzeką Łososina i drogą wojewódzką nr 965 w Limanowej oraz 2 tunele o łącznej długości 5,76 km.

Nowa linia zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce, lepszy i szybszy dojazd koleją w regiony turystyczne (Tatry, Beskidy, Gorce) oraz podniesie atrakcyjność przemysłowo-gospodarczą Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala. Na inwestycji znacząco zyska transport towarów koleją. Rozbudowana sieć stworzy korzystne warunki dla przewozów między południem a północą Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne i odciąży mocno eksploatowane linie towarowe Górnego Śląska. Wypełni także lukę w sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) - informuje MIB. Wartość inwestycji Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.

Otwarcie ofert planowane jest na początku 2018 r.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS