NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

| Jakub Madrjas 20.04.2021 16k

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Wiz. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały nowe wizualizacje obiektów, które powstaną na modernizowanej linii 104 do Chabówki wraz z nową linią kolejową Podłęże – Szczyrzyc (Piekiełko). 
Linia Podłęże – Szczyrzyc ma usprawnić zarówno ruch pasażerski w relacjach Kraków – Zakopane i Kraków – Nowy Sącz, jak i towarowy. Według podanego na stronie projektu budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc kalendarium, w poprzednim miesiącu zakończyły się zasadnicze prace geologiczne i geotechniczne na większości odcinków, a nawet prace projektowe dla większości odcinków.

W skład inwestycji wchodzi zarówno budowa nowej, 58-kilometrowej linii kolejowej, jak i modernizacja istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Jak zapowiadała w styczniu PKP PLK, pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku, a postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc można się spodziewać w roku 2022. 

Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.

Inwestor właśnie opublikował na stronie promocyjnej projektu nowe wizualizacje charakterystycznych obiektów linii kolejowej nr 104 po modernizacji. Można na nich zobaczyć peron stacji Rabka Zaryte, wiadukt kolejowy w km 1+267 most w km 15+444 w Mszanie Dolnej, nowy most na rzece Dunajec w Nowym Sączu i nowy przystanek Nowy Sącz Chełmiec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5