Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podłęże – Piekiełko: Prawie 200 mln zł na podstacje. Wybrano firmy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podłęże – Piekiełko: Prawie 200 mln zł na podstacje. Wybrano firmy
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK rozstrzygnęła przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych dla elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz, w ramach projektu budowy linii „Podłęże – Piekiełko”.

W lipcu, PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa. Podstacja trakcyjna to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii. Obiekty pozwolą na elektryfikację linii Chabówka – Nowy Sącz, której modernizacja jest częścią projektu budowy linii "Podłęże  – Piekiełko", która ma skrócić podróż z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Na budowę podstacji przeznaczone zostaną duże kwoty. Zwycięzcą przetargu na budowę podstacji Przymłynie zostało konsorcjum Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów z własną spółką PLK - Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Cena to 44,3 mln zł brutto. Pozostałe obiekty będą jeszcze droższe; za podstację Mszana Dolna PLK zapłaci temu samemu konsorcjum ponad 50 mln złotych. Trzeci przetarg wygrała Trakcja, która zbuduje podstacje Pisarzowa i Limanowa za łącznie 102,8 mln zł brutto.

Pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz według ostatnich zapowiedzi miały być ogłoszone w drugiej połowie 2021 roku, ale jeszcze do tego nie doszło. Na 2022 rok zapowiadano (po kilkukrotnych zmianach) pierwsze postępowania na budowę linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna (znanej powszechnie jako „linia Podłęże – Piekiełko”).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Jakub Madrjas 20 kwietnia 2021

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Jakub Madrjas 20 kwietnia 2021

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5