Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity ponownie chce wydzierżawić 10 elektrowozów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
03-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity ponownie chce wydzierżawić 10 elektrowozów
fot. Mateusz Niedziela
PKP Intercity rozpisało kolejny przetarg na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. W dwóch poprzednich postępowaniach wpłynęła tylko jedna oferta, która dwukrotnie była odrzucana. Czy tym razem przewoźnikowi uda się pozyskać niezbędne pojazdy?

PKP Intercity od wielu miesięcy notuje rekordowe wyniki przewozowe, również dzięki uruchamianiu coraz większej liczby połączeń. Skutkuje to większym zapotrzebowaniem na tabor. Do tej pory przewoźnik miewał problemy z dostępnością wagonów, szczególnie w letnich szczytach przewozowych, przez co musiał się ratować ich dzierżawą od Kolei Czeskich czy Słowackich. W ostatnich miesiącach na pierwszy plan zaczął się jednak przebijać również problem dostępności lokomotyw elektrycznych, o czym pisaliśmy już niejednokrotnie.

Luka na rynku napraw i utrzymania

Powodów jest wiele, jak chociażby upadek Olkolu, a więc zakładu w którym PKP Intercity regularnie naprawiało oraz modernizowało swoje elektrowozy. Lukę po zakładzie z Oleśnicy starają się wypełnić inne podmioty, choć jak na razie nie zawsze się to udaje, o czym świadczą ponawiane przez PKP Intercity przetargi na naprawy okresowe lokomotyw EU07, EP08 oraz EP09. Poza naprawami już posiadanych jednostek, a także zakupami nowych lokomotyw, PKP IC zdecydowało się również na dzierżawę lokomotyw elektrycznych.

“Belgijki” nie są spolonizowane?

Spółka już dwukrotnie próbowała wynająć 10 tego typu pojazdów, lecz za każdym razem odrzucała jedyną złożoną ofertę, autorstwa firmy Sevile Rail Rent, która oferowała przewoźnikowi szybkie “belgijki”, a więc lokomotywy HLE 21, sprowadzone z Belgii. Więcej o tych elektrowozach można przeczytać tutaj.

Jak tłumaczyli nam przedstawiciele PKP Intercity, przewoźnik nie mógł skorzystać z belgijskich lokomotyw, gdyż jego zdaniem pojazdy nie są jeszcze spolonizowane i mogą tylko i wyłącznie “stać na polskich torach”, a nie prowadzić po nich pociągi, dlatego też oba przetargi na dzierżawę unieważniono. Teraz spółka rozpoczęła trzecie podejście do wydzierżawienia elektrowozów.

Trzecia próba dzierżawy

Ponowiony przetarg ponownie podzielono na 5 zadań, a każde z nich dotyczy rocznej dzierżawy dwóch elektrowozów. Trzy pierwsze części zamówienia dotyczą dzierżawy lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi z prędkością minimum 160 km/h, natomiast dwa kolejne odnoszą się do wydzierżawienia lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej co najmniej 125 km/h. Łącznie PKP Intercity chce więc wynająć 10 elektrowozów.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Tabor i technika

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Jakub Madrjas 13 września 2023

Dzień Dziecka z PKP Intercity w Katowicach

Pasażer

Dzień Dziecka z PKP Intercity w Katowicach

inf. pras. PKP Intercity 29 maja 2023

Nowy prezes PKP Intercity Remtrak

Tabor i technika

Nowy prezes PKP Intercity Remtrak

inf. pra 11 maja 2022

Najnowsza lokomotywa PKP Intercity nie pojeździła nawet miesiąca

Tabor i technika

Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

Tabor i technika

Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 23 sierpnia 2021

Zobacz również:

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Tabor i technika

PKP Intercity nie udał się przetarg na wynajem lokomotyw. Po raz czwarty

Jakub Madrjas 13 września 2023

Dzień Dziecka z PKP Intercity w Katowicach

Pasażer

Dzień Dziecka z PKP Intercity w Katowicach

inf. pras. PKP Intercity 29 maja 2023

Nowy prezes PKP Intercity Remtrak

Tabor i technika

Nowy prezes PKP Intercity Remtrak

inf. pra 11 maja 2022

Najnowsza lokomotywa PKP Intercity nie pojeździła nawet miesiąca

Tabor i technika

Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

Tabor i technika

Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 23 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5